[XP] Controle programma of applicatie nog steeds draait*

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik ken en gebruik Cobshield om bepaalde XP services te monitoren/controleren ahw. Als ze gestopt zijn kan dit proggie er voor zorgen dat ze weer opstarten. Verdomd handig.

Echter nu ben ik op zoek naar een soortgelijk programmaatje hebben die 'gewone' applicaties kan controleren.....
Dus om de zoveel tijd checken of een bepaald programma/proces nog draait (naam vanuit taskmanager bijv.?) en als het niet het geval is, dat ie dan het programma (weer) start.

Behalve genoemd Cobshield kon ik niets vinden. Het/de progrmma's die gecontroleerd moeten worden kunnen niet als service ingesteld worden, helaas......

Weet iemand zo'n proggie?

Verwijderd

Net ff gegoogled, en kon zo snel even niets vinden. Wat ik wel weet: in de tijd dat ik een beetje met Delphi 6.0 aan het spelen was dat het relatief eenvoudig was een lijst met draaiende programma's/services op te vragen was, en te controleren of een bepaalde service draaide of gestopt was. Als je dat eenmaal voorelkaar hebt is het redelijk eenvoudig is het redelijk eenvoudig om een programma opnieuw te starten.

Ik weet niet of je enige programeer skills in Delphi hebt (voorzover dat überhaubt programeren is, meer drag-and-drop en waardes invullen), maar misschien is het een optie?

Verwijderd

heb een keer een progje gehad genaamd serverdoc dat een dergelijke functie had.

gebruikte ik o.a. om te zorgen dat gameservers op me colocated bakkie zo goed als
direct weer werden opgestart zodra ze zouden crashen om bijv een foute admin command
via een player in-game.

tis dus eigenlijk voor servers, zoals de naam al doet vermoeden, maar t zal uiteraard ook
prima werken met andere appz denk ik.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scripten?

Met een beetje VBscripting/WMI kan je prima controleren of een bepaald process nog loopt en zo niet deze weer starten inclusief parameters.

Geen extra app voor nodig hoor..

[ Voor 90% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2006 10:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
serverdoc heb ik even snel bekeken maar lijkt toch niet helemaal je van het......

Zelf iets maken zou kunnen idd, maar er moet toch al iemand geweest zijn die dit bedacht heeft en een stabiel programaatje gemaakt heeft zou je zeggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat over Windows XP - dan zet ik dat nog even in je topic titel cfr. de Windows Clients Policy :)

Verder, je weet toch dat het automatisch herstarten van services iets is dat ingebakken zit in Windows XP onder services.msc en dan de properties van een service en daar de tab 'Recovery'? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kaajee schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:34:
Het/de progrmma's die gecontroleerd moeten worden kunnen niet als service ingesteld worden, helaas......
Dan helpt een recovery tab @ services niet zoveel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1