promise ex8350 installation

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
hallokes,

deze week eindelijk een raidcontroller besteld, namelijk de Promise ex8350 (bulk aan 340 euro), kreeg er wel 8 sata- en voedingskabels bij geleverd.
vandaag afgehaald, direct firmware geupdate, raid 5 aangemaakt en windows nu aan het proberen te installeren mbv de driver diskette (F6).

windows herkent daarmee de controller, ik kon een partitie aanmaken, hij begon de bestanden te kopieren en na de reboot was hij alles kwijt? hij startte windows niet op.

opnieuw begonnen met setup maar nu vind hij de controller niet meer terwijl hij nog wel degelijk werkt, althans het bios van de controller.

iemand een idee, wat doe ik verkeerd? misschien eens een andere windows cd proberen?

PS hoop dat ik in de goede categorie dit plaats en neen ik ben geen groentje kwa pc's maar ik mis soms ook wel eens iets

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de rest van de specs van je pc.
Ik had eerst een mooie SX4000 in mijn bak hangen, maar die werkte voor geen meter. In een andere pc deed hij het wel prima, dus ik zat helaas met een compatibility issue.

Kun je het ding ook eens testen in een andere pc?

• anglico
de controller is niks mis mee, zelfs naar msi support gemailed om te vragen of een raid controller (4x)ging werken in mijn pci-e 16x slot en ze zeiden ja

tot nu toe XP installeren noega bollen (2 verschillende cd's/distributies) en ja heb hem legaal, wil wel de controller herkennen maar van zodra hij aan de file copy begint zgt hij dat hij de bestanden niet kan lezen.
2003 server lijkt de driver wel goed van de diskette te lezen en is nu de bestanden aan het kopieren, maar ik wil liever XP erop :-(

specs: MSI K8NGM2 met onboard geoforce video en de Promise in het 16x PIC-E slot, wat moet werken volgens MSI

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar juist doordat je controller goed werkt is het aan te raden het ding even in een andere bak te testen om compatibility issues uit te sluiten.

• anglico
ok maar heb geen andere machine momenteel :-(

maar 2003 Server werkt dus wel goed, installatie is zojuist voltooid
ben nu van XP vlk versie een nieuwe ISO aan het maken met de driver geintegreerd en hopelijk werkt dat wel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat probleem had ik ook. Onder win2000 had ik continu een halfgare raid array, terwijl het onder XP een stuk beter werkte. Uiteraard wilde ik win2k gaan draaien en geen 2000, maar dat was gewoon nagenoeg onmogelijk. Uiteeindelijk heb ik de controller verkocht en ben ik op een simpeler controllertje gaan werken (dit omdat ik het mobo niet simpel kon vervangen voor iets anders vanwege de cpus). Als dat bij jou ook het geval is zou ik eens kijken naar een ander mobo/chipset.
Pagina: 1