[3D] Mudbox - Exporteren/Importeren van max > mudbox > max

Pagina: 1
Acties:

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hey hallo allemaal,

Ik was bezig met mudbox (www.mudbox3d.com) is een nieuw sculpt programma zoals zbrush voor de mensen die het nog niet weten. Maar omdat het nieuw is kan ik echt nergens iets van tutorials vinden. Dus ik probeer het hier maar even.

Ik zit met het volgende ik heb een mesh vanuit 3dsmax (R8) naar mudbox daar gesculpt. Maar nu moet hij weer terug in 3dsmax. Ik heb al wat gebakt, en volgens mij zijn de normal/displacement maps goed gemaakt in mudbox.

Maar ik krijg het niet goed ingesteld in 3dsmax zodat het ook nog echt goed eruit komt.

Ik vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft hoe dit te doen, en of er ergens ook tutorials van zijn. Want de documentatie van mudbox is ook nog niet compleet.

Ik beschik over standard 3dsmax met dus alleen scanline/mental ray. Dus GEEN vray, brazil en dergelijke.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Je hebt meer tijd in je post gestopt dan de gemiddelde persoon, maar je zegt niet wat er fout gaat en laat dit ook al niet zien...

Zitten er bijvoorbeeld zwarte gaten in je maps? Krijg je 'trappetjes' te zien bij het renderen? enz, enz.

Voor het renderen van normal maps hoef je niet perse naar documentatie voor Mudbox te zoeken. Zo zijn er op de fora voor ZBrush genoeg links en tutorials te vinden om uit te kunnen zoeken hoe je ze kan gebruiken. Hetzelfde geldt voor Mental Ray, dat werkt bijna hetzelfde in Maya, 3ds Max en XSI dus je hoeft niet perse op zoek te gaan naar hulp voor 3ds Max.

Heb zelf even geen tijd om voor je in m'n bookmarks te duiken, maar begin maar eens op die ZBrush fora, daar vind je vast wel wat video's en andere tutorials voor het renderen van normal maps in programma <x> :)

Verder is het een beetje aanprutsen in het begin.. er is niet echt een standaard manier waarmee al je normal maps er meteen goed uitzien, net als met andere materialen waar je eerst even flink aan moet tweaken voordat het er leuk uit gaat zien.

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hij renderd de normal/displacement maps wel "goed" voor zover ik kan zien. Ik krijg het dus alleen niet goed in max. Zodat hij ook echt daadwerlijk displaced.

Maar ik zal eens zoeken of ik van wat anders iets kan vinden zoals je zei. En dan nog eens proberen, iig bedankt zover.

Als iemand nog tutorial tips heeft over het gebruik van normal/displacement maps gebruiken op zon manier met name voor metalray dan hoor ik het graag!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Post anders eens wat screens?

Techno>Music

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Zie je de normalmaps in je viewport?

en zie je ze in de render?

Voor zowel je viewport kan je een dxt 9 materiaal gebruiken.

Ik kan me alleen herinneren dat bij een van beide je ze nog extra moest 'aanzetten'.

Als je er nog niet uit bent moet je het ff zeggen dan kijk ik in mijn oude normalmap projectje.
Heb al tijden niet meer met normalmaps gewerkt dus durf het niet uit mijn hoofd te zeggen.

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.