Toon posts:

[FormMail.pl] Werkt niet :|

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aargh...

Nu was mijn rijinstructeur van de week naar me gekomen met de vraag of ik mischien wist waarom het aanmeldingsformulier op zijn website niet meer werkte. Ik heb 'm gezegd er te naar willen kijken als hij me dan de gegevens wilde doorsturen.

Ondertussen ben ik op onderzoek uitgegaan, en was er gebruik gemaakt van een gratis FormMail.pl scriptje, wat ook hier met text en uitleg te vinden is.

Ik kan het maar niet vatten waarom het script niet werkt, aangezien de rechten wel goed staan, de <form> tags en dergelijk ook goed (moeten) staan, en tevens de mailserver ook gewoon werkt. Ik had wel m'n vraag richting het hostingbedrijf gestuurd of het Sendmail functie niet toevallig geblokkeerd was via spam ofzo, maar dat was dus niet het geval.

code:
1
<FORM action=/cgi-bin/FormMail.pl method=post><INPUT type=hidden value=http://website.com name=redirect>

En natuurlijk aan het einde van alle vragen staat </form> om de tags te sluiten. However.. alles wat ik heb gedaan blijkt maar niet te werken :'(

Volgens mij heeft de host ook FP extensions en een linux based webserver. Weet iemand hier het antwoord op ? De config van FormMail.pl is voor zover ik weet goed, ik heb alles 6 keer nagelopen en maar nog werkt het niet...

Iemand?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kwestie van debuggen :)? Doe eens een echo van alle inkomende data? In php is dat print_r($_POST); bijvoorbeeld, in Perl is er vast een soortgelijke oplossing.

Misschien handig om de URL even te wijzigen naar een eigen (PHP?)-pagina, waarmee je dan wat kunt testen. Werkt dat wel, dan weet je iig dat het client-side goed zit, en kun je naar de perl-versie.

En ik zou voor de zekerheid quotes om de attributen zetten, dan weet je zeker dat heel de attribuut-waarde word meegenomen.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:32

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:20:
En natuurlijk aan het einde van alle vragen staat </form> om de tags te sluiten.
Lijkt me niet goed als je meerdere forms hebt. Of bedoel je dat je meerdere <input> elementen hebt die netjes worden afgesloten?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Zucht. Ik snap echt niet wat er aan de hand is.

Ik heb het script wat volgens de uitlegwebsite werkend moet zijn, overgenomen en op m'n eigen webserver getest.. ik krijg een dikke error op beeld geprint en als ik in de logs kijk dan wordt ik er ook niet echt wijzer van (ook al gezocht op google, maar een concreet antwoord over waarom zie ik niet)

code:
1
2
3
2007] [error] [client IP] suexec policy violation: see suexec log for more details, referer: http://www.website.xxx/test.html
[Thu Jan 04 10:18:03 2007] [error] [client IP] Premature end of script headers: FormMail.pl, referer: http://www.website.xxx/test.html
[Thu Jan 04 10:18:03 2007] [error] [client IP] File does not exist: /home/lism/domains/website.xxx/public_html/500.shtml, referer: http://www.website.xxx/test.html

Erg vervelend dus :| Het gaat hier om HTML code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<form method="POST" action="/cgi-bin/FormMail.pl">

Afzender: <input type="text" name="email" size="20">
<input type="hidden" name="recipient" value="info@uwdomein.com">
<input type="hidden" name="subject" value="E-mail via website">
<input type="hidden" name="redirect" value="/bedankt.htm">

<textarea name="txt" rows="7" cols="40" align="left"></textarea>
<input type="submit" value="verzenden">

</form>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar wij gaan je niet helpen bij het debuggen van code die je niet zelf geschreven hebt. Het is hier niet mis in de HTML-code maar zeer waarschijnlijk is er danwel in de serverconfiguratie danwel in de Perl-code iets veranderd waardoor het zaakje niet meer werkt.

Ik stel voor dat je uitzoekt wie het mailscriptje heeft gemaakt en diegene een mail stuurt, hij of zij kan je vast verder helpen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.