eigen server + betaalde domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:40
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag waar ik al op gezocht heb met de search maar mijn antwoord niet mee kan vinden.
Het zit namelijk zo, ik heb zelf al een tijdje mijn eigen webserver thuis staan die apache en php draait. Nou ben ik dus overgestapt naar een .nl domein. Nu heb ik dus mijn domein naam laten forwarden naar mij ip. Nu ik dus mijn domein in toets krijg ik een link door naar mijn ip. Maar nu is het dus zo dat ik liever heb dat ik niet het ip boven in zie maar de domein naam. Is dit mogelijk ?

mvg, bart

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12

PeaceNlove

Deugleuter

volgens mij hangt dat af van de leverancier van je domeinnaam.

Ik heb zelf mijn domeinnaam bij Lycos en daar heb ik een hele kleine webspace met een index.htm.
In de index.htm heb ik volgens mij een frameset met één frame en dat frame laad vervolgens mijn eigenlijke pagina. Ik hoef dat nooit te wijzigen, dus ik weet het niet zeker. Maar volgens mij heb ik het zo opgelost.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Je hebt nu een domain forward (een domeinnaam die doorstuurt naar een IP adres, in dit geval) maar wat je dus eigenlijk wil is simpel een DNS entry die het domein koppelt aan jouw IP adres. Sowieso heb je daarvoor gratis dingen als homeip.net oid voor, maar er zijn ook bedrijven die dit doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Not Pingu op 22-12-2006 21:10 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 09:44
Kijk eens naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld zoneedit.com, zeker ideaal als je een dynamisch IP adres hebt. Het enigste wat je nog moet regelen is dat je de DNS servers van je .nl domein laat wijzigen in die van zoneedit.com.

Lees iig goed de site, dan is alles simpel te regelen!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar je blijft traceerbaar ook als je ip niet in de adresbalk staat....Maar het is wel net idd..
Zou dns records aanpassen als dat kan.

• b4rt_NL
Not Pingu schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:09:
Je hebt nu een domain forward (een domeinnaam die doorstuurt naar een IP adres, in dit geval) maar wat je dus eigenlijk wil is simpel een DNS entry die het domein koppelt aan jouw IP adres. Sowieso heb je daarvoor gratis dingen als homeip.net oid voor, maar er zijn ook bedrijven die dit doen.
Ja, voorheen gebruikte ik DynDNS. Maar ik wou graag een korte domeinnaam met .nl .

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12
Mr_gadget schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:13:
Maar je blijft traceerbaar ook als je ip niet in de adresbalk staat....Maar het is wel net idd..
Zou dns records aanpassen als dat kan.
Tsja, daar heb je traceroute voor. Ik denk dat er nog wel een aantal mensen zijn die dit voor je kunnen doen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41

Eijkb

Zo.

Met een DNS pakketje bij een willekeurige hoster kan je dat zo instellen. Dan kan je zelf nog kiezen ofdat je je mail ook zelf wilt regelen ofdat de hoster dat doet. Bij interesse kan je een PM sturen.

.

• b4rt_NL
Bedankt voor de hulp. Ik heb het gevonden. Had dus niet het ip bij DNS eerst ingevuld maar meteen begonnen met dns naar ip verwijzing, wat dus niet moet. Ben nog nieuw met het DNS gebeuren.
mvg, bart .

[ Voor 9% gewijzigd door b4rt_NL op 23-12-2006 01:19 ]

Pagina: 1