Toon posts:

[Thunderbird] Hoe exporteer ik alle mails?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn PC niet snel genoeg meer is, wil ik mijn PC opnieuw formatteren en installeren.
Echter ik wil alle belangrijke mailtjes, die ik op mijn PC heb staan, bewaren! Nadat ik Thunderbird weer opnieuw heb installeerd wil ik achteraf bewaarde mailtje weer terug kan zetten in Thunderbird.

Nu is mijn vraag, hoe exporteer ik alle bestaande mailtjes/email adressen etc, tijdelijk naar andere harde schijf, als ik weer klaar ben met het installatie van mijn PC om deze vervolgens weer terug te zetten naar Thunderbird?!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:51:
Omdat mijn PC niet snel genoeg meer is, wil ik mijn PC opnieuw formatteren en installeren.
Echter ik wil alle belangrijke mailtjes, die ik op mijn PC heb staan, bewaren! Nadat ik Thunderbird weer opnieuw heb installeerd wil ik achteraf bewaarde mailtje weer terug kan zetten in Thunderbird.

Nu is mijn vraag, hoe exporteer ik alle bestaande mailtjes/email adressen etc, tijdelijk naar andere harde schijf, als ik weer klaar ben met het installatie van mijn PC om deze vervolgens weer terug te zetten naar Thunderbird?!
Ik kopieeer meestal gewoon de directorie waar mijn mail/rss/newsaccounts in staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MozBackup. Werkt ook voor Firefox. Consolideert alle TB/FF files in één bestand welke je met dezelfde applicatie vervolgens weer kunt importeren in je schone installatie.

Success :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42
Onder linux (en andere *n?x'en) is je Thunderbird profiel te vinden in ~/.mozilla-thunderbird/ onder Windows vast ergens in c:\Documents and settings\username\Application Data.
Als je je hele profiel kopieert kun je die ook zo weer terug zetten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 22-12-2006 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC is met succes opnieuw installeert.
Ik heb twee opties uitgevoerd, zoals eerder beschreven.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor MozBackup, handig programma!