Toon posts:

Ableton Live 6 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het digitaal mixen en bewerken van samples ben ik van plan een programma aan te schaffen. Ik zat te denken aan Ableton Live 6. Ik heb er echter nog een paar vragen over.

Ik vraag mij ten eerste af hoe het zit met EQ'en. Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar is dit programmeerbaar: dat je dus bijvoorbeeld in kunt stellen dat over een periode van 30 seconden de lage tonen een X% procent omhoog gaan.

Ik vraag mij verder af je de key/master tempo (of hoe het ook heet) naast op 0% ook vast kunt zettten op b.v. 3%.

Tenslotte ben ik benieuwd wat jullie goede alternatieven vinden voor Ableton kijkend naar mijn gebruikersdoelen.

Heb vast nog meer vragen maar kom nog even niet verder dan dit..

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nog niet geprobeerd?

Verwijderd

ik weet het niet, maar om wat meer succes te hebben denk ik dat je beter je vraag stelt op het ableton forum direct of een demo downloaden op dezelfde site

http://www.ableton.com/pages/forum

Verwijderd

Topicstarter
Even een demo geprobeerd. Ik heb deze functies nog niet gevonden. Maar het programma lijkt zo divers dat het nog wel even duurt voor ik het onder de knie heb.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:33:
ik weet het niet, maar om wat meer succes te hebben denk ik dat je beter je vraag stelt op het ableton forum direct of een demo downloaden op dezelfde site

http://www.ableton.com/pages/forum
Thnx, die had nog niet gezien.

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
Misschien een beetje een late reactie, maar je kunt met Live zeker je EQ's programmeren. Standaard kun je op iedere track een 3 en/of 8 bands EQ zetten en deze kun je dan per track helemaal fine tunen op iedere band en de banden veranderen op ieder moment wat jou uitkomt. Dus IEDERE band kun je afzonderlijk op ieder moment programeren. Werkt erg goed!
Pagina: 1