Probleem met alcatel speedtouch home

Pagina: 1
Acties:

• Wlf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 20:47
http://i3.photobucket.com...mpielef/modemprobleem.jpg
Configuratie 1 werkt. Het ADSL lampje brandt en ik geraak op het internet.
Configuratie 2 werkt niet. Het lampje van Line Sync blijft knipperen en bij de netwerkverbinding krijg ik geen netwerkadres.

Hoe kan ik zorgen dat het met de Alcatel speedtouch home configuratie wel werkt?

Opmerkingen:
Bij eigenschappen van de Alcatel SpeedTouch Connection staat:
Verbinding maken via:
ISDN kanaal Alcatel SpeedTouch USB ADSL PPP

Ik neem dus aan dat het een ISDN modem is en aangezien die verbinding werkt zou de ISDN splitter ook moeten werken.

De kans dat de modem kapot is lijkt me klein, ik heb nu al 2 van die modems en beiden hebben hetzelfde probleem.

<PC specs>

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Reptile209

- gers -

Okee, even kijken of ik je volg, want het is een wat warrig verhaal...
a) je sluit een Speedtouch USB modem aan en je kan gewoon internetten
b) je sluit een Speedtouch Home modem aan, krijgt geen linesync en geen ip-adres.

Dan heb je bij optie b) twee "problemen": ten eerste moet je bij een originele ST Home (ongetweaked) handmatig een ip instellen in de 10.0.0.x range. Het modem zit standaard op 10.0.0.138. Ten tweede moet je dan - in de webinterface van het modem - de VCI en VPI instellingen aanpassen aan VCI = 8, VPI = 48 voor KPN ADSL.
Daarna kan je via een VPN dialer, die je moet instellen voor je provider, verbinding maken.

Zo scherp als een voetbal!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Heb je een aparte netwerkverbinding gemaakt en de " inbel " verbinding van het USB modem uitgeschakeld ? anders blijft je pc proberen via de USB te verbinden

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Dit vreemde verschijnsel heb ik jaren geleden ook eens ervaren. Ik ga ervan uit de de instellingen in de Speed Touch Home correct zijn, en de modem niet defect is. Was dus ook mijn eigen situatie. Van de ene op de andere dag geen line sync meer, terwijl de USB-modem dat wel had. De Speed Touch Home gaf op een andere locatie - niet bij mij thuis dus - wél line sync.

Toen ik de firmware upgade was het probleem verholpen, en de line sync terug.

• Wlf
Reptile209 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:09:
Dan heb je bij optie b) twee "problemen": ten eerste moet je bij een originele ST Home (ongetweaked) handmatig een ip instellen in de 10.0.0.x range. Het modem zit standaard op 10.0.0.138. Ten tweede moet je dan - in de webinterface van het modem - de VCI en VPI instellingen aanpassen aan VCI = 8, VPI = 48 voor KPN ADSL.
Daarna kan je via een VPN dialer, die je moet instellen voor je provider, verbinding maken.
Waar moet ik dit ip instellen?
Bij mijn netwerkkaart?

Ik woon in België en ik maak gebruik van skynet adsl van Belgacom.
Dus ik zal waarschijnlijk de instellingen van Belgacom moeten opzoeken.

<PC specs>

Verwijderd

Wat ik er niet bij heb zien staan, maar wat ook mee kan spelen is of de configuratie 2 een modem is die op de normale analoge lijn (of als aanduiting pots) angesloten moet worden, of op de ISDN lijn?

De modem in configuratie 1 staat afgebeeld is geschikt voor analoog, omdat ik zelf zo'n modem heb.

Misschien dat daar het probleem ook in kan zitten...

• Wlf
De alcatel speedtouch home is een isdn modem.
De usb modem is ook een isdn modem denk ik aangezien dat bij de eigenschappen staat.

<PC specs>

• Wlf
Nog iemand een idee?

Is redelijk irritant dat het niet werkt want nu kan ik men draadloze router niet gebruiken.

<PC specs>

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Als je nou ook eens update wat je probeert en wat er dan wel/niet werkt, dan weten "wij" ook waar je bent. Stappenplan:

Check je aansluiting (let vooral op het CD gedeelte)
Stel een verbinding in
Als je linesync nog knippert na de eerste stap, probeer dan je speedtouch eens te resetten door het resetknopje achterop ingedrukt te houden totdat de lampjes gaan knipperen. Dan uit/aan en nog eens kijken.

Edit: en vergeet je wireless nog maar even, check eerst of je met je PC online kunt met dit modem. De wireless router wordt een tweede (ook nog redelijk complex) probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 25-12-2006 09:45 ]

• Wlf
De aansluiting is in orde.
De verbinding is correct ingesteld.
Reset heeft ook niet geholpen.
Het line sync lampje blijft knipperen.

Ik zal dan maar best een nieuwe modem (speedtouch 530i) kopen denk ik.

Toch bedankt voor de hulp. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Wlf op 25-12-2006 14:42 ]

<PC specs>

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je kan nog even de configuratie onder Phonebook en PPTP hier posten. Die vind je op 10.0.0.138 (webinterface van het modem). Misschien kan iemand anders met Belgacom bevestigen of de instellingen van VPI/VCI en encapsulation kloppen.

• Wlf
Phonebook

Name VPI VCI Type Usage
Br1 8 35 bridge configured
Br2 8 36 bridge free
Br3 8 37 bridge free
Br4 8 38 bridge free
RELAY_PPP1 8 48 pptp configured
RELAY_PPP2 8 49 pptp configured
RELAY_PPP3 8 50 pptp configured
RELAY_PPP4 8 51 pptp configured

PPTP Connections

Name Encap HDLC framing State
RELAY_PPP1 VCMUX never IDLE
RELAY_PPP2 VCMUX never IDLE
RELAY_PPP3 VCMUX never IDLE
RELAY_PPP4 VCMUX never IDLE

<PC specs>

• Wlf
Ik heb dus eigenlijk gewoon geen ISDN lijn. Nu dus een pstn modem zoeken.

Toch bedankt voor de hulp. _/-\o_

<PC specs>

Pagina: 1