[Vista] Configuratiescherm is leeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb net Windows Vista x64 Ultimate geinstalleerd.
Mijn configuratiescherm is echter leeg? Hoe ik config scherm ook open, ik krijg niks te zien.
Wel als ik Verkenner open, en dan via het pijltje naast Configuratiescherm klik, dan kan ik het wel openen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling :'(

Ik kan ook niet via verkenner Systeemeigenschapen openen? nog zoiets vreemds...
En ik wil verborgen mappen uitzetten zodat ik alles kan zien, maar ze hebben mapopties blijkbaar ook goed verstopt, of mijn windows werkt maar half...

I was born intelligent - education ruined me

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32

tweakerbee

dus..?

Is Vista Ultimate al uit dan? :P

You can't have everything. Where would you put it?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Shhhht, niet relevant!! ;)

Heeft Windows Vista geen customizable menu meer? Deze kan in Windows XP gevonden worden bij "Eigenschappen" wanneer er rechts op de taakbalk geklikt wordt. Dan kan je misschien instellen dat hij Configuratiescherm als een link moet weergeven, dit staat hoogstwaarschijnlijk al aan. Zet het dan eens uit en druk Ok, doe daarna dezelfde stappen alleen zet het vinkje weer aan. Misschien dat je Vista gewoon nog een beetje bugged is, ik heb geen idee en ervaring met de Ultimate versie van Vista op het moment. :'(

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb je toevallig Realtek drivers geinstalleerd? Het kan zijn dat hij een Control Panel applet niet inlaad en daardoor hangt je hele Control Panel en is hij dus "leeg"

Computer Specs

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
maak eens een screen shot
serios request.

succes met het probleem

• mistaoutlaw
Uhm hij stond op 'als koppeling weergeven', maar dat werkte dus niet.
Als menu weergeven levert me dit plaatje op: Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/xxx/leeg.jpg
ik kan op dit moment trouwens configuratiescherm helemaal niet meer openen, alleen via Explorer. Kan zijn omdat ik atm via externe bureaublad zit ingelogd... of dat windows helemaal de kluts kwijt is.

Ik heb het net voor de zekerheid gechecked, maar ik heb ook geen Realtek Drivers.... super vreemd.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51
Heb je per ongeluk de Software Licensing service uitgezet? Dat kan ook de reden zijn dat je lege schermen krijgt. Als je deze weer aanzet zal het weer moeten werken.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De service readyboost moet aan, daarna opnieuw opstarten.

Het lijkt mij gezien de aard van je vragen, handig om dit topic even door te lezen: [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 23-12-2006 11:13 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit schijnt dus, zoals hierboven gezegd, idd te gebeuren als je bepaalde services uitzet.
Al had je dit ook gevonden als je op Google of GoT gezocht had.

dus: service aanzwengelen, rebooten en je zou weer okee moeten zijn :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mistaoutlaw
yep, jullie hebben helemaal gelijk.
Na het starten van die service doet alles het weer (gelukkig)!

danke 8)

Verwijderd

Bij hetzelfde probleem ik heb ook geen configuratiescherm maar ik heb hier wel de realtek drivers voor ac97 audio geinstalleerd.

weet iemand een oplossing ? alvast bedankt!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:29:
Bij hetzelfde probleem ik heb ook geen configuratiescherm maar ik heb hier wel de realtek drivers voor ac97 audio geinstalleerd.

En services uitgezet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:29:

Topic-hijack?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

bassio schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:07:
Heb je per ongeluk de Software Licensing service uitgezet? Dat kan ook de reden zijn dat je lege schermen krijgt. Als je deze weer aanzet zal het weer moeten werken.
Dat jij de software licensing service hebt uitgezet is 1 reden voor.
Dat jij een illegale versie van windows vista draait. Het staat namelijk in verschillende handleidingen van cracks dat je die moet uitschakelen

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:02
Goedeavond allemaal,

Ik heb hier Vista Ultimate Final 32 bits versie draaien en heb ook probleem met configuratiescherm. Wat ik ook doe, iedere keer als ik het configuratiescherm wil openen, krijg ik de melding dat windows verkenner niet meer werkt. Vista geeft dan een melding dat hij online geen oplossing kan vinden, net zoals mij. Weet iemand een oplossing, wat ik snap er niks van. Oww trouwens. Windows verkenner werkt gewoon normaal altijd perfect, totdat ik configuratiescherm in wil??

Wie kan me helpen??

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18
Jeroen797 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:08:
Goedeavond allemaal,

Ik heb hier Vista Ultimate Final 32 bits versie draaien en heb ook probleem met configuratiescherm. Wat ik ook doe, iedere keer als ik het configuratiescherm wil openen, krijg ik de melding dat windows verkenner niet meer werkt. Vista geeft dan een melding dat hij online geen oplossing kan vinden, net zoals mij. Weet iemand een oplossing, wat ik snap er niks van. Oww trouwens. Windows verkenner werkt gewoon normaal altijd perfect, totdat ik configuratiescherm in wil??

Wie kan me helpen??
Verwijder is de realtek drivers. Had er ook last van. Na het verwijderen van de realtek drivers kon ik weer in het configratiescherm komen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door hem niet, hij heeft hetzelfde probleem en dat van de TS is opgelost, waarom een nieuwe openen als deze nog open staat met dezelfde probleemomschrijving? Jeroen797 daarentegen doet daar wel wat meer mee.

Voor beide mensen met problemen, controleer je services. Tevens, indien je Windows hebt geactiveerd kan er funtionaliteit verdwijnen als je geen legitieme versie hebt. Control Panel is een van die funties geloof ik.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:02
Nick schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:39:
[...]

Verwijder is de realtek drivers. Had er ook last van. Na het verwijderen van de realtek drivers kon ik weer in het configratiescherm komen.
Bedankt, ik kan nu weer t configuratiescherm in, maar heb geen geluid maarja, dan voortaan maar effe drivers deinstaleren als ik configuratiescherm nodig heb. Hopelijk komt er snel een fix voor :(

• Nick
Jeroen797 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Bedankt, ik kan nu weer t configuratiescherm in, maar heb geen geluid maarja, dan voortaan maar effe drivers deinstaleren als ik configuratiescherm nodig heb. Hopelijk komt er snel een fix voor :(
Je kan ook de drivers pakken die je kan downloaden vanuit Windows Update ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe installeer je die drivers dan? Via de meegeleverde installer of vanuit apparaatbeheer dmv update driver en handmatig zoeken naar de driver?

• Nick
Hero Of Time schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:46:
Hoe installeer je die drivers dan? Via de meegeleverde installer of vanuit apparaatbeheer dmv update driver en handmatig zoeken naar de driver?
Configratiescherm -> Windows Update

Staat er nergens een optie van dat je andere updates kunt instaleren?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had het over de Realtek drivers. Die kan je namelijk instaleren via de installer, maar je kan ook via Apparaatbeheer de drivers installeren. Mogelijk dat je dan geen control panel applet krijgt. Maar Windows Update kan uiteraard ook gewoon. Tenzij uiteraard WU het niet heeft.

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:41:
[...]

Door hem niet, hij heeft hetzelfde probleem en dat van de TS is opgelost, waarom een nieuwe openen als deze nog open staat met dezelfde probleemomschrijving? Jeroen797 daarentegen doet daar wel wat meer mee.

Voor beide mensen met problemen, controleer je services. Tevens, indien je Windows hebt geactiveerd kan er funtionaliteit verdwijnen als je geen legitieme versie hebt. Control Panel is een van die funties geloof ik.
Ik kan ook al een aantal dagen niet meer in mijn netwerkcentrum. Nu ik wat tijd heb om het uit te zoeken blijkt dat ik nu ook niet in mijn configuratiescherm kan. Ik heb wel problemen gehad met Microsoft Office 2007 registratie. Ik heb namelijk een geldige key, maar deze bleek niet overéén te komen met de versie die meegeleverd was met mijn Sony Vaio. Nu heb ik mijn originele installatie cd-rom erover gegooid, en wil hij online niet activeren. Mijn key was wel ok ..
Uit bovenstaande leid ik af dat beide iets met elkaar te maken hebben.
Maar gezien ik niet meer in mijn configuratiescherm kan kan ik dus ook Office niet uninstallen ...
Iemand tips of oplossingen?
Die service waar naar verwezen wordt is wel degelijk gestart.

Verwijderd

Na een uninstall via de installatiecd blijft om één of andere reden outlook toch nog beschikbaar. EN mijn configuratiescherm dacht eventjes dat het terug werkte maar bleek dan toch maar opnieuw de foutmelding te geven dat 'windows verkenner niet meer werkte'
Pagina: 1