[kubuntu] installatie cd met nieuwe kernel?

Pagina: 1
Acties:

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 21:20
Is het mogelijk om de installatie cd te voorzien van een nieuwere kernel. Aangezien het voor mij onmogelijk is om op mijn pc (k)ubuntu te installeren.

Heb pas een core2duo aangeschaft en een abit ab9 moederbord.

Hier zit een jmicron controler op en die geeft behoorlijk wat problemen. hij crasht zodra de kernel geladen word en ik kom dus nieteens in de live cd. Ik dacht te lezen dat het in kernel 2.6.18 gefixt was.

Maar edgy eft komt nog met 2.6.17 volgens mij.
Is dit op te lossen? Ik ben nu dus ubuntuloos en dat is behoorlijk matig :'(

Hier nog wat van ubuntuforum:
I installed the 2.6.17.8 kernel. Didnt fix my problems.
Then I tried to install the 2.6.18-rc4-mm patch (which contains some fixes for JMicron), but it wouldnt patch: it complains about reverting some files and that it cant find several files. So I am stuck. Again. Any ideas on what to do further (except for waiting for Ubuntu 6.10), or any suggestions on how to get the 2.6.18-rc4-mm patch to work with the 2.6.17.8 kernel headers?

http://ubuntuforums.org/s...page=26&highlight=jmicron

Het ziet er volgens mij nog niet naar uit dat er een oplossing is. Of is er hier iemand die tips heeft?

[ Voor 37% gewijzigd door Gehakt op 22-12-2006 17:16 ]

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

https://launchpad.net/dis...-source-2.6.17/+bug/57502
http://gathering.tweakers...essages/1166897///jmicron
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=273122&page=2

Zoals je ziet, had ik hetzelfde probleem ;) Half oktober installeerde een daily build van Edgy echter probleemloos. Downloaden, fikken en installeren maar :)

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Gehakt
Je bedoeld dus dat ik Feisty Fawn moet gaan draaien?
Kan ik dan weer downgraden naar stable edge?
Heb weinig zin om met een systeem te zitten dat elke keer kapot is of bugs heeft.

http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/daily/20061223/

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
ik heb een P5B deluxe, maar edgy boot bij mij wel gewoon hoor (in het installatiemenu, ik gebruik geen desktopcd), maar de cd van dapper komt niet zover, dus ik heb het idee dat de edgy cd wel de jmicron ondersteund.

TIP: kijk in het bios van je abit eens waar je jmicron controller op staat ingesteld, je kunt als het goed is, 3 mogelijkheden instellen (RAID, AHCI en IDE), IDE wordt iiv door linux ondersteund. Voor RAID en AHCI heb je drivers nodig.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Crakie

Crakie

Gehakt schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:20:
Je bedoeld dus dat ik Feisty Fawn moet gaan draaien?
Kan ik dan weer downgraden naar stable edge?
Heb weinig zin om met een systeem te zitten dat elke keer kapot is of bugs heeft.

http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/daily/20061223/
Nee, ik bedoel dat de JMicron problemen zijn opgelost, zoals ook jealma denkt. Ik hoefde ook niet in de bios aan de instellingen van die controller te prutsen, maar het lijkt me een goede tip. Er was ook iets anders: https://launchpad.net/dis...-source-2.6.17/+bug/63516 maar ook dat is opgelost.

• Gehakt
Nou ik weet niet maar de cd die ik vorige week heb gedownload van edgy crasht zodra hij de kernel wil inladen dus het lijkt me nog niet opgelost. Zit kernel 2.6.17 in die cd. Ik zal eens naar mijn bios settings kijken dan morgen. (kom er vanavond niet meer aan toe). De installatie cd crasht dus zodra hij de kernel inlaad.

• Gehakt
jealma schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:28:
TIP: kijk in het bios van je abit eens waar je jmicron controller op staat ingesteld, je kunt als het goed is, 3 mogelijkheden instellen (RAID, AHCI en IDE), IDE wordt iiv door linux ondersteund. Voor RAID en AHCI heb je drivers nodig.
Hij stond op ide. Daarbij crasht hij gelijk zodra de kernel geladen word. Ik krijg dan een paar vage PCI foutmeldingen waar ik niets mee kan.

Zodra ik hem op raid zet (wat soms als oplossing word aangedragen) Krijg maar 1 melding over pco maar dan lijkt hij de jmicron wel te herkennen. Helaasgaat ie daarna ook niet meer verder.

Ik heb echt geen flauw idee hoe ik linux moet installeren op dit moment en ik zit echt niet graag in xp.

• Crakie

Crakie

Die PCI meldingen krijg ik ook nog steeds, maar dat zorgt niet voor problemen kennelijk want verder is mijn Kubuntu superstabiel.

Ik zie nog een paar mogelijkheden:
1) De CD is goed, op lage snelheid gefikt en de checksums kloppen?
2) Installeren vanaf een externe drive schijnt mogelijk te zijn. Als je Bios dat ondersteunt is dat vrij makkelijk, anders moet je met Knoppix ofzo opstarten en dan mounten.
3) Voeg eens noapic nolapic acpi=off pci=noacpi aan de kernel opstartparameters toe. Ik weet niet of het bij de installatie uitmaakt, maar ik heb ze in grub moeten zetten om freezes te voorkomen.

• Gehakt
Crakie schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:16:
Die PCI meldingen krijg ik ook nog steeds, maar dat zorgt niet voor problemen kennelijk want verder is mijn Kubuntu superstabiel.

Ik zie nog een paar mogelijkheden:
1) De CD is goed, op lage snelheid gefikt en de checksums kloppen?
Ubuntu en Kubuntu geven allebij hetzelfde gedonder dus neem aan dat de cd's goed zijn.
2) Installeren vanaf een externe drive schijnt mogelijk te zijn. Als je Bios dat ondersteunt is dat vrij makkelijk, anders moet je met Knoppix ofzo opstarten en dan mounten.
Jah ik heb ook iets gelezen over installeren van usb stick dat moet helpen ofzo helaas heb ik geen 1gB usb stick
3) Voeg eens noapic nolapic acpi=off pci=noacpi aan de kernel opstartparameters toe. Ik weet niet of het bij de installatie uitmaakt, maar ik heb ze in grub moeten zetten om freezes te voorkomen.
Ik heb die opties toegevoegd en het maakt niets uit. :)

Ik heb de errors opgeschreven.
Met ide controller op raid in bios krijg ik dit:
PCI:JMB36x: enabling dual function on 0000:04:00.0

En vervolgens niets meer.

Als de ide controller gewoon op ide staat krijg ik hetvolgenden:
PCI:cannot allocate resource 0 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 1 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 2 of device 0000:04:00.0
PCI:cannot allocate resource 3 of device 0000:04:00.0
PCI:error while adapting region 0000:04:00.0/0
PCI:error while adapting region 0000:04:00.0/1

• Crakie

Crakie

Poe, nou dan weet ik het ook niet meer hoor. Heb je al hulp in de community zelf gezocht? Vriendelijke lui hoor :)

• Gehakt
Zo ik heb even dit complete bericht geedit:

Ik heb de alternate install cd gedownload en die werkt al een stuk beter. Installatie begint in text mode maar nu word mijn cd-rom speler niet herkend word. Ook dit is schijnbaar een bekend probleem waar dus omheen gewerkt kan woorden door van usbstick te booten die ik dus niet heb.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 81% gewijzigd door Gehakt op 25-12-2006 21:16 ]

Pagina: 1