Ik ben bezig met een webshop, hierbij moeten er per artikelen een aantal variabelen ingevuld moeten zijn, bijvoorbeeld bij een TV het aantal Hertz of Inches. Hier moet ik nog een database structuur maken, maar ik kom er niet uit.
Had zoiets in gedachte:
Dan zou er in var_groep de naam van de variabele-groep worden opgeslagen, daarna worden de verschillende variabele opgeslagen in vars. En dan bij het toevoegen van een artikel, worden in de table variabelen de waardes van de variabele opgeslagen.
Het zou ongetwijfeld gaan werken op deze manier, maar ik denk niet dat het optimaal gebruik van mysql is. Hoe denken jullie dat ik dit het beste kan doen?
Had zoiets in gedachte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +-----------+ +-----------+ +------------+
| var_groep | | vars | | variabelen |
+-----------+ +-----------+ +------------+
| id | | id | | id |
| naam | | groep_id | | artikel_id |
+-----------+ | variabele | | groep_id |
+-----------+ | var_id |
| waarde |
+------------+ |
Dan zou er in var_groep de naam van de variabele-groep worden opgeslagen, daarna worden de verschillende variabele opgeslagen in vars. En dan bij het toevoegen van een artikel, worden in de table variabelen de waardes van de variabele opgeslagen.
Het zou ongetwijfeld gaan werken op deze manier, maar ik denk niet dat het optimaal gebruik van mysql is. Hoe denken jullie dat ik dit het beste kan doen?