Problemen met geluidskaart / driver.

Pagina: 1
Acties:

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de search al uitbunding geprobeerd, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem (niet op dit forum, en ook niet met google).
Sinds vandaag werkt mijn geluid grotendeels niet meer. Gister werkte alles nog prima. Met grotendeels bedoel ik dat ik geen audiobestanden meer kan afspelen (meerdere types geprobeerd), en in videos ontbreekt het geluid ook. Ook werkt het geluid niet meer in verschillende aplicaties, zoals games.
Het enige geluid wat ik wél nog te horen krijg is de sound test van het audiobesturings programma (soundman.exe).

Bij eigenschappen voor geluid en audioapparaten is alles grijs, net alsof er geen driver geinstalleerd is, of geen geluidskaart herkend word. Ik heb een onboard soundcard (AC '97 geluid op A8N SLI Deluxe mobo).
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-Driver geupdate.
-Zowat alle programma's afgesloten die een conflict of iets dergelijks zouden kunnen veroorzaken.

Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen, en ik kan er hard van balen. Gister werkte alles nog prima. Het enige speciale wat ik die dag gedaan had was Hamachi geinstalleerd (programma voor LAN netwerk simulatie).

Het enige opmerkelijke is het uitroepteken wat voor "Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-compatibiliteit" staat. Kennelijk werkt die niet goed, en er kan niks aan gedaan worden om het wel aan de praat te krijgen.

Ik ben wanhopig, hulp zou zeer op prijs gestelt worden.