Systeem:
Asus 8400 laptop met P3, 192MB RAM, i440BX, S3 SavageMX en Ricoh Cardbus controller
E-Tech WiFi Cardbus NIC met RaLink rt2500 chip
Debian testing 'Etch' x86
Minimale install gedaan, vervolgens zelf uitgebreid met minimale nodige (X, xfce4, gtk+, firefox etc - desktopspul dus)
Custom 2.6.18.5 kernel gebakken met alle overige drivers erin (dus geen losse modules). Kernel heeft uiteraard wel nog module support.
Alles werkt voorbeeldig, maar het lukt niet om de rt2500 module te laden.
Ik heb de Debian howto op Serialmonkey (die de rt2x00 drivers maintaint) gevolgd.
Alles gaat goed met het preparen van module-assistant, de source wordt correct binnengehaald en de rt2500.ko module wordt gecompileerd en komt terecht in:
Maar dan...
- hij zou automatisch geinstalleerd moeten zijn, maar lsmod geeft aan van niet
- modprobe wil hem niet laden en geeft:
Zelfs als ik met volledige path modprobe vindt hij hem niet.
Uiteraard heb ik ook geen ra0 interface en werkt het niet
Tot nu toe weinig succes met andere voorbeelden vinden (paar Franse, Poolse en Slowaakse sites waar ik vooral uit kan halen dat mensen de verkeerde kaart/drivercombo hebben - hier niet van toepassing, kaart werkt prima op mijn andere laptop met Gentoo en de rt2500 driver)
Ik vermoed dat mijn modules nog van de oude default 2.6.15 kernel geladen worden ofzo...
Edit:
Argh, dat was het ja
Gewoon modules-update draaien en hij pakt hem, modprobe lukt en ik heb een eth1
Nouja, misschien dat een ander hier wat aan heeft - maar probleem had dus niets met de rt2500 an sich te maken, puur met mijn gepruts met modules...
Asus 8400 laptop met P3, 192MB RAM, i440BX, S3 SavageMX en Ricoh Cardbus controller
E-Tech WiFi Cardbus NIC met RaLink rt2500 chip
Debian testing 'Etch' x86
Minimale install gedaan, vervolgens zelf uitgebreid met minimale nodige (X, xfce4, gtk+, firefox etc - desktopspul dus)
Custom 2.6.18.5 kernel gebakken met alle overige drivers erin (dus geen losse modules). Kernel heeft uiteraard wel nog module support.
Alles werkt voorbeeldig, maar het lukt niet om de rt2500 module te laden.
Ik heb de Debian howto op Serialmonkey (die de rt2x00 drivers maintaint) gevolgd.
Alles gaat goed met het preparen van module-assistant, de source wordt correct binnengehaald en de rt2500.ko module wordt gecompileerd en komt terecht in:
code:
1
| /lib/modules/2.6.18.5/kernel/drivers/net/wireless/ |
Maar dan...
- hij zou automatisch geinstalleerd moeten zijn, maar lsmod geeft aan van niet
- modprobe wil hem niet laden en geeft:
code:
1
| FATAL: Module rt2500 not found. |
Zelfs als ik met volledige path modprobe vindt hij hem niet.
Uiteraard heb ik ook geen ra0 interface en werkt het niet
Tot nu toe weinig succes met andere voorbeelden vinden (paar Franse, Poolse en Slowaakse sites waar ik vooral uit kan halen dat mensen de verkeerde kaart/drivercombo hebben - hier niet van toepassing, kaart werkt prima op mijn andere laptop met Gentoo en de rt2500 driver)
Ik vermoed dat mijn modules nog van de oude default 2.6.15 kernel geladen worden ofzo...
Edit:
Argh, dat was het ja
Gewoon modules-update draaien en hij pakt hem, modprobe lukt en ik heb een eth1
Nouja, misschien dat een ander hier wat aan heeft - maar probleem had dus niets met de rt2500 an sich te maken, puur met mijn gepruts met modules...
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 22-12-2006 15:34 ]
Oslik blyat! Oslik!