[Speedlinq] Datalimiet?

Pagina: 1
Acties:

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo, ik las een bericht uit 2004 waarin staat dat speedlinq een 25GB datalimiet heeft. Het is fair use dus je kan er wel overheen maar als je gemidelde er ruim overheen gaat dan kunnen ze je er dus op pakken. De jongen waar ik het bericht van las moest toen 5 euro per extra gigabyte betalen (!)

Mijn vraag: hoe zit dat tegenwoordig met speedlinq? Hebben ze nog steeds een datalimiet? En wat zijn jouw ervaringen?

Ik download wel veel en 25GB zal ik waarschijnlijk wel ruim overschrijden.
Ik heb het 4096/1024 Xtra abo van speedlinq.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel Speedlinq? Kijk in Speedlinq-topics?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Heb hier al ruim 60Gb binnegehaald in een kleine 3 dagen. Volgens mij heef geen enkele isp nog een limiet. Zowel, kunnen ze inpakken lijkt me :+

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Speedlinq Algemene voorwaarden

Fair Use Policy's
Speedlinq hanteert bij zijn Abonnementen een Fair Use policy. Een Fair Use policy houdt in dat de Klant tot een redelijke hoeveelheid gebruik van de Dienst mag maken en dat hij zich bij dat gebruik redelijk opstelt tegenover anderen.

Fair Use policy voor de ADSL Dienst
Bij ADSL Abonnementen hanteert Speedlinq een datarichtlijn, die de hoeveelheid data aangeeft die je zonder meer maandelijks mag gebruiken.

Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een Klant die meer dan drie maanden achter elkaar de datarichtlijn met meer dan 25 % overschrijdt migreren naar een hoger Abonnement. Eveneens mag Speedlinq bij excessief datagebruik (meer dan 50 % boven de datarichtlijn) de Klant (tijdelijk) beperken in het gebruik van het van de Dienst of hem migreren naar een hoger Abonnement. De kosten ter grootte van de overschrijding kunnen in rekening gebracht worden als Speedlinq de Klant de overschrijding heeft medegedeeld en de overschrijding is blijven voortbestaan. De Klant wordt altijd van te voren bericht over de bovengenoemde maatregelen.

Bovenstaande Fair Use Policy houdt dus voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van datarichtlijn niet aan de Klant doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor de Klant houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een Abonnement passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Ik denk dat het best meevalt hoor, 25gb is niet meer van deze tijd (tenzij je in Belgie woont). Je kunt het beste even de voorwaarden van Speedlinq doorlezen, en als dat geen duidelijkheid verschaft kun je ze het beste even opbellen/mailen :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als een ISP weigert een harde waarde te communiceren naar de klant, dan hebben ze geen poot om op te staan. Dus als genoemde datarichtlijn niet wordt uitgedrukt in een waarde, kan je downloaden wat je wil.

* MAX3400 had afgelopen maand iets van 140GB bij Tiscali... Geen probleem want geen limiet.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 22-12-2006 15:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1