[Jobs] Is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/jobs/...istische-Linux-freak.html
Wij zoeken voor het beheer van onze webservers een kettingrokende, atheistische, links denkende, niet al te autistische Linux freak.
Geen snotapen die denken dat ze alles weten. Geen oudere lullo's, die alleen maar met hun pensioen bezig zijn. Geen stressbestendige duizendpoten, die geen 9-5
mentaliteit hebben en die aan een nieuwe uitdaging toe zijn.
Geen mensen die denken dat het al voldoende is als ze maar hun best doen. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar mannen zonder snorren!
Liefst linksdenkend (dus geen PvdA'rs). Liefst atheistisch, maar moet in ieder geval zelfstandig kunnen denken. Geen figuren die het liefst een adviserende rol willen spelen. Geen mensen die een jaar overspannen thuis hebben gezeten en die het wel weer eens willen proberen. Geen idioten die op vrijdagmiddag om half vijf nog even een grote verandering op een server uitproberen en maandag wel weer verder zien om de problemen op te lossen.
Je zult denken dat bedrijven geen moderatie of wat dan ook nodig hebben, maar deze advertentie als deze, is dat wel helemaal de bedoeling? Voor zo ver ik weet mag een bedrijf niet eens eisen stellen qua politieke voorkeur of geloofsovertuiging, moet deze advertentie dan wel worden toegelaten op een serieuse website als Tweakers.net?
Of overdrijf ik nu?

🌞🍃

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 19:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Datafeest schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:05:
http://tweakers.net/jobs/...istische-Linux-freak.html

[...]

Je zult denken dat bedrijven geen moderatie of wat dan ook nodig hebben, maar deze advertentie als deze, is dat wel helemaal de bedoeling? Voor zo ver ik weet mag een bedrijf niet eens eisen stellen qua politieke voorkeur of geloofsovertuiging, moet deze advertentie dan wel worden toegelaten op een serieuse website als Tweakers.net?
Of overdrijf ik nu?
denk dat humor het sleutelwoord is.

als je het letterlijk leest dan is niemand welkom :o. Ik denk dat het hen geen drol uitmaakt, maar wel wat zegt over de sfeer/collega's en dus niet alles super serieus is en graag voor een lolletje in zijn. Vooral de opmerking over de snor vind prachtig.

[ Voor 16% gewijzigd door Seesar op 22-12-2006 15:09 ]

T60P Widescreen

Verwijderd

[hk-mode]
ja
[/hk-mode]

't is duidelijk een hoax. En dan kom jij met een serieus vraag er over??

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja, zie ook dit topic: Vacature voor jou! en deze: Jobhoppen anyone?. Lees het met een knipoog (hoewel het niet de strekking van jobs.t.net moet zijn) ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 22-12-2006 15:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Seesar schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:07:
[...]

Ja leuk, als iedereen Jobs maar volspammed met nutteloze niet-serieuze advertenties. Is dus hier een enkele advertentie, maar straks begint iedereen er maar van dit soort dingen in te zetten.
Vond em trouwens wel grappig :P

Tenzij dit gewoon een eenmalig grapje van T.net is?

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 22-12-2006 15:10 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Seesar schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:07:
[...]

als je het letterlijk leest dan is niemand welkom :o. Ik denk dat het hen geen drol uitmaakt, maar wel wat zegt over de sfeer/collega's en dus niet alles super serieus is en graag voor een lolletje in zijn. Vooral de opmerking over de snor vind prachtig.
Precies, en zo hoort het ook _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• kamerplant
  • Niet online
Oh, het is zo'n HK grapje? Ik lees de HK nooit :P

🌞🍃

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 19:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als verlengstuk hiervan:

bij mij in de straat was een parkeerstrook waar opgegeven moment alleen nog maar auto's te koop stonden met van die briefjes onder de ruit.

De gemeente heeft nu een bord geplaatst dat daar geen auto's meer geparkeerd mogen worden voor 2e hands verkoop.

2 dagen later stond er nog maar 1 auto met een briefje achter de ruit:

" Deze VW golf uit 2002, met 18.000 op te teller, met elektrische ramen, deurvergrendeling, dealeronderhouden en lichtmetalen velgen staat NIET te koop"

Prachtig....zo kunnen ze je niets maken....vind het wel humor

T60P Widescreen

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Ik had de ad ook al gelezen.

Ik vind hem op zich ook wel humor maar ook meteen weer op het randje.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Datafeest schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:05:
Voor zo ver ik weet mag een bedrijf niet eens eisen stellen qua politieke voorkeur of geloofsovertuiging, moet deze advertentie dan wel worden toegelaten op een serieuse website als Tweakers.net?
Dit is toch overduidelijk geen volledig serieuze advertentie? Waarom moet Tweakers.net per se strikt gemodereerd zijn? Wat is hier nou je echte probleem mee?
Ze zoeken gewoon een bepaald soort persoon. Als dan blijkt dat iemand die kwa persoonlijkheid, ervaring en kennis precies de goede persoon voor de baan is, maar moslim is en CU stemt en dan daardoor niet aangenomen wordt, dan moet je je pas zorgen maken.
Imho is afwisseling juist goed, niet altijd van die saaie standaard advertenties, hoewel deze dan wel weer een beetje naar het andere uiterste neigt ;)
RoD schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:09:
Ja leuk, als iedereen Jobs maar volspammed met nutteloze niet-serieuze advertenties.
Zolang de aanbieders er voor betalen maakt het ons niet uit of ze een advertentie plaatsen waar ze mogelijk niemand mee vinden :P

Anyway, wij gaan dit soort dingen niet zomaar verbieden hoor. De tekst staat in principe vrij, dat er mensen zijn die het niet willen lezen is jammer. Maar het staat ze altijd vrij om dan ook precies datgene te doen: lees ze niet en reageer er niet op, blijkt het niet te werken dan stoppen de advertentie-tikkers er vanzelf wel weer mee ;)

• kamerplant
  • Niet online
Dat is duidelijke taal :P

🌞🍃

Pagina: 1