Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Notebook] Autoladers: Vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit me hier de hele week al suf over te denken, maar ik kom er niet meer uit.

De volgende situatie doet zich voor:

Ik heb aan aantal Tulip notebooks + Autoladers (Global Series, Universeel). Deze notebooks worden allemaal in dezelfde auto's geplaatst. Nu gebeurt het volgende:

Een aantal notebooks laden wel op, en een aantal notebooks krijgen wel stroom, maar laden niet. Dit vindt ik erg vreemd, want de setup is in iedere situatie identiek.

Kunnen jullie mij verder helpen??

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Heb je nagekeken welke spanning de originele adapter van de laptop's levert, waarschijnlijk is dit een hogere spanning dan de spanning uit de autolader bij de laptop's die niet willen opladen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is onmogelijk aangezien het allemaal dezelfde notebooks zijn, en dus ook dezelfde adapters.

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Doe nog eens wat testen.

1) Laptop die wel laad omruilen met een die het niet doet.
Vraag: Wat werkt er nu nog, laptop die laad ook in een andere auto goed?

2) Laders ruilen tussen werkende en niet werkende.
Vraag: Verplaatst het probleem met de lader mee?

Kun je aan een labvoeding testen?
Controlleer dan eens of de lader soms gevoelig is op een lage ingangsspanning.
Het zou kunnen dat het bijvoorbeeld bij 13,5V niet werkt, maar bij 13,8V wel.
Beide spanningen zijn voor de auto echter geen probleem.

Hopelijk vindt je de oplossing, maar dan ben ik erg benieuwd naar de oorzaak.
Succes

Guus Assmann