[CSS] Website pakt CSS niet goed op

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
Om te beginnen de site waar het om gaat:
www.mark.onderdegrond.nl

Als je deze site bezoekt zie je dat alles mooi links uitgelijnd staat zonder opmaak. Dit zou niet moeten mogen.

Mijn structuur van alles zit als volgt in elkaar:
\ is de root
Met ieder subdomein ( zoals mark.onderdegrond.nl ) wordt een mapje aangemaakt in de root onder de naam van het subdomein, \mark\index.php wordt dus opgeroepen als www.mark.onderdegrond.nl geopent wordt.

Aangezien ik een aantal subdomeinen heb aangemaakt en de opmaak van bijna alle pagina's hetzelfde is op een aantal plaatjes na wil ik 1 basisstylesheet maken en voor de rest van de pagina's wil ik de overige aanpassingen tov het basisstylesheet in een ander stylsheet zetten, in dit geval mark.css.

Het basis stylesheet staat onder \all\stylesheet.css. De extra toevoegingen voor mark.onderdegrond.nl staan onder \all\mark.css, in deze css @import ik de stylesheet.css.

Allemaal logisch etc. In de \mark\index.php roep ik ../all/mark.css aan. Als ik de site in dreamweaver lokaal bekijk laat hij alle plaatjes etc goed zien. Maar gooi ik het gutje online en ik ga naar www.mark.onderdegrond.nl dan heb ik geen opmaak meer.

MAAR: als ik naar www.onderdegrond.nl/mark ga, dan heb ik WEL opmaak, en de goede zoals het zou moeten zijn.

Daar zit hem denk ik ook het probleem. mark.onderdegrond.nl/index.php benadert hij op de een of andere manier anders of ziet dit als echt een aparte site die het niet toestaat om in mappen terug te kijken zeg maar ( ../all/mark.css )

Is hier een oplossing voor?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

www.mark.onderdegrond.nl is de root van dat subdomein, de webbrowser wil naar ../all/mark.css gaan, maar hij kan geen mappen terug omdat hij al in de root zit.

Kan je niet gewoon linken naar www.onderdegrond.nl/all/mark.css :?

Twitter

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[n00b] en [newbie] zijn geen talen!
TitleFix: [no-noob] Website pakt CSS niet goed op » [CSS] Website pakt CSS niet goed op

Waar hoort mijn topic?

Move: PRG » WEB

Wil je daar voortaan zelf even op letten? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 22-12-2006 14:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• orange.x
Dennahz schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:26:
www.mark.onderdegrond.nl is de root van dat subdomein, de webbrowser wil naar ../all/mark.css gaan, maar hij kan geen mappen terug omdat hij al in de root zit.

Kan je niet gewoon linken naar www.onderdegrond.nl/all/mark.css :?
Had ik al geprobeerd, nu net maar even met http:// ervoor gedaan en dat werkt wel.

Maar dat root verhaal klopt dus inderdaad. Wel vreemd nog steeds maar denk niets aan te veranderen. Maar het werkt wel :)

Damn, voel me nu wel weer een [noob] zeg :D

@RobIII: Sorry :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan het ook algemeen aanpakken door een <base> tag te gebruiken in je html head. Dan is het onafhankelijk of je in een subfolder of subdomain zit.

• orange.x
mithras86 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:52:
Je kan het ook algemeen aanpakken door een <base> tag te gebruiken in je html head. Dan is het onafhankelijk of je in een subfolder of subdomain zit.
Dit zou ook kunnen inderdaad, maar dat is voor niet al mijn sites de oplossing omdat andere sites ook weer linken naar andere plaatjes op die site zelf, en dan moet ik dat ook allemaal aanpassen. Maar het is wel een hele handige tip :D Zo zie je dat je zelfs nog handige HTML kan leren :)

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Je zou misschien wat kunnen doen met een Alias van apache?
http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_alias.html
code:
1
Alias /all /home/mark/all

Of iets in die richting :)
Pagina: 1