Gapless playback op de Nano 1G?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201778

Topicstarter
Hoi,

Gister een 1e generatie Nano 2e-hands gekocht. Nou dacht ik dat ie gapless playback zou hebben - staat bijvoorbeeld hier: http://www.mcelhearn.com/article.php?story=20040920102349748 ("However, if you have an older iPod (older than the iPod video or nano), you won't benefit from this feature.").

Maarja, als ik een gapless album afspeel gaat het toch niet soepel, er zit een kleine pauze tussen de tracks.

Misschien ligt het eraan dat ik geen iTunes gebruik; ik werk met de Winamp plugin mlipod. Of is het een optie die ik ergens aan moet zetten?

Kan iemand me hier verder mee helpen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is iets dat iTunes voor je berekend, niet je iPod, je zult dus iTunes moeten gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201778

Topicstarter
Ok.. Ik moet dus leren leven met de gaps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Ik gebruik iTunes 7.0.2 op Mac OS X 10.4.8 en ik heb een first generation iPod Nano. Wanneer ik een gapless album afspeel in iTunes op mijn Mac gaat het prima. Je merkt niet dat hij wisselt naar het volgende nummer. Als ik dit album op mijn Nano zet, gaat het mis. Een heel klein tikje hoor ik tussen de nummers.

Heb de Nano eens restored met de laatste versie van de iPod software, probleem blijft zich voor doen. In iTunes hebben de liedjes de optie Aaneensluitend album aangevinkt. Probleem doet zich eigenlijk met alle albums voor die geen pauze tussen de nummers hebben. En heb ze gewoon geript in iTunes zelf met de originele cd. Just to let you know ;)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Voor zover ik weet, kan het alleen met de nieuwe iPods, dus de iPod 5.5G en de iPod nana 2G... ik kan het ook mis hebben hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196944

wat is er mis met itunes?
of laat ik het ander vragen: "wat heeft winamp voor leuks dat itunes niet heeft?"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 196944 op 22-12-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 196944 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:03:
of laat ik het ander vragen: "wat heeft winamp voor leuks dat itunes niet heeft?"
Persoonlijk(!): Simpliciteit. Ik vind iTunes bijzonder gebruiksonvriendelijk. Misschien ook gewennig omdat ik het nooit gebruikt heb, maar ik vind het programma helemaal niks. Winamp vind ik veel simpeler werken. En het heeft een handige dynamic library plugin die je gewoon op mappen laat zoeken. (volgens mij heeft iTunes dit niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Dat vind ik ook zeer zeker. Ik gebruikte ephpod (tot gisteren).
Ik heb nu de zune, omdat het programma van de zune veel sneller is dan itunes vind ik dat geen probleem. Maar itunes doet alles langzaam en geeft een waarschuwing op elk klein dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Weer zoiets, Apple had makkelijk een firmware update kunnen releasen.

Je koopt maar een nieuwe, is het geen wat je ze hoort denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik snap trouwens niet waarom het niet met de oude iPods kan. iTunes berekent "iets" waardoor je gapless playback aankan. Wat is dan het verschil tussen de nieuwe en de oude iPods op dat gebied? Sowieso vind ik het maar raar dat ze niet gewoon true gapless aanbieden in plaats van deze halfslachtige oplossing.
Maargoed, het ís wel gapless, en dat had ik al niet van Apple verwacht. Je ziet het nog maar weinig, gapless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Anoniem: 185882 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:20:
Weer zoiets, Apple had makkelijk een firmware update kunnen releasen.

Je koopt maar een nieuwe, is het geen wat je ze hoort denken ;)
Er is genoeg firmware oor de oude nano hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:24:
[...]

Er is genoeg firmware oor de oude nano hoor.
Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit :P Punt is dat ze (waarschijnlijk?) best een firmware update hadden kunnen releasen zodat de oude iPods ook gapless ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

Nietzman

Woei!

Mijn 3rd gen doet ook gapless, het heeft geen kont met de firmware te maken. *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nietzman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:38:
Mijn 3rd gen doet ook gapless, het heeft geen kont met de firmware te maken. *O*.
Aha, dus de oude iPods kunnen wél alleen door gebruik van iTunes te maken gapless afspelen?

vv: Ik dacht al. Zou een beetje tegenstrijdig zijn met de overige berichten :)

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 23-12-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

Nietzman

Woei!

Meh, kut, toch niet. :$. Ik dacht laatst geen gap meer te horen, maar nu ik eventjes checkte zat er toch een kleine tik tussen. :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

je moet ook gewoon livesets downloaden ;)

je kan ook zelf alle losse nummers achter elkaar zetten in 1 grote mix, alleen kan je dan niet shuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Kortom, zoals ookal bleek uit mijn ervaringen.... alleen de laatste serie video iPods (5de generatie, "late 2006" editie) en de 2de generatie iPod Nano ondersteunen gapless playback. Hoe gek ik ook van Apple ben, ik ben het eens met de kritiek. Ze zouden best een firmware update kunnen uitbrengen die dit mogelijk maakt voor de oudere iPods. Ik luister vrijwel alleen maar albums zonder gaps dus ik vind het behoorlijk jammer.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkvanwel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11-2023
Anoniem: 196944 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:03:
In één woord: opties! Winamp kan je customizen en tweaken tot het precies doet wat je wilt! Desnoods hack je de .ini files :*)

Een tijd terug heb ik een poging gewaagd met iTunes, maar er waren dingen waar ik me aan moest bijven ergeren, omdat ik het simpelweg niet kòn instellen. Eén van die dingen, en uiteindelijk hetgene waarvoor ik weer teruggegaan ben naar Winamp was de ondersteuning voor gapless playback.

Ja en hoe blij ik ook ben met mijn nieuwe Nano (wat een topapparaat - wat mij betreft is dit de nieuwe defenitie van gadget), toch jammer om te horen dat hier niks aan te doen is.. Hoewel ik al heb gezien dat de makers van mlipod er mee bezig zijn... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Ik snap dat je je liveset graag op je Nano zet, maar ik stoor me niet aan een een iniminie stilte in een concert. Volgens mij is het gewoon weer dat er wat te zeuren moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69806

Rockbox speelt gapless op de 1g nano :) (zonder itunes troep)
http://rockbox.org

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69806 op 23-12-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkvanwel
Pff, dat Rockbox ziet er echt crap uit.. Nee dan nog liever die "itunes troep" maar met een gapje (inderdaad jbroeders; altijd wel wat te zeiken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 12:11

Larsie

scaahp

Sinds wanneer gaat het er bij een MP3 speler om hoe die eruit ziet? (athans ik luister naar mijn DAP :+ )
daarnaast kun je Rockbox zo aanpassen dat hij er exact hetzelfde uitziet als de originele firmware

Naast Gapless, en itunesloosheid zijn er nog veel meer voordelen:
  • Support voor veel codecs (MP3, Vorbis/OGG, FLAC, Wave, AAC, Musepack, Wavpack en nog veel meer)
  • Crossfade (ben ik zelf grote fan van, soort van radioachtig. Je hoort het volgende liedje zachtjes infaden aan het eind van het
  • liedje dat je op dat moment speelt)
  • Spelletjes (Tetris, Pong, Bubbles, Doom, Pacman, Jewels, gameboy color emulator)
  • Beter geluid dan met de normale firmware 8)
  • Grafische EQ
  • Bass/treble hardware boost
  • Last.fm scrobbler
  • Opensource (zelf je eigen zooi voor proggen)
  • Bergen instellingen
Ik gebruik het zelf naar volle tevredenheid op mijn Ipod Photo (die ik voor een prikkie gekocht had, hij denkt steeds dattie aan USB hangt maar met rockbox kon ik dat fixen door de source een beetje aan te passen en zelf te compilen :) )

edit: Enne over dat 'altijd wat te zeiken', soms wil ik gewoon perfectie, voor het bedrag wat je normaal neer telt voor een ipod verwacht ik wat meer dan de standaard firmware zoals ie nu is

edit2: Rockbox.org is op het moment down :X

[ Voor 10% gewijzigd door Larsie op 24-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rijkvanwel schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:51:
Pff, dat Rockbox ziet er echt crap uit.. Nee dan nog liever die "itunes troep" maar met een gapje (inderdaad jbroeders; altijd wel wat te zeiken :P)
Hoe bedoel je een apple user :')

Rockbox is mischien wat basic in het begin, maar het is compleet aan te passen
Afbeeldingslocatie: http://wps.rockbox-lounge.com/24bit/iPod%20H500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkvanwel
Hmm, dan wil ik het misschien wel een keer proberen. Kan ik makkelijk terug naar de Apple firmware mocht ik het niks vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rijkvanwel schreef op maandag 25 december 2006 @ 08:11:
Hmm, dan wil ik het misschien wel een keer proberen. Kan ik makkelijk terug naar de Apple firmware mocht ik het niks vinden?
Je kan zelfs dualbooten ;)
Helaas is rockbox.org down op dit moment :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Anoniem: 69806 schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:26:
[...]

Je kan zelfs dualbooten ;)
Helaas is rockbox.org down op dit moment :'(
http://www.rockbox.org/ doet t bij mij wel.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkvanwel
Ok, dat Rockbox ziet er wel vet uit op zich, maar jammer dat ie niet de play count bijhoudt. Dat vind ik toch wel belangrijker dan gapless playback. Maar dat verschilt voor iedereen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rijkvanwel schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:48:
Ok, dat Rockbox ziet er wel vet uit op zich, maar jammer dat ie niet de play count bijhoudt. Dat vind ik toch wel belangrijker dan gapless playback. Maar dat verschilt voor iedereen natuurlijk.
Gather Runtime Data (Experimental)

When enabled this allows for most played, unplayed and most recent played tracks to be logged and scored. To use it the database must be initialized, and gather runtime data enabled. Runtime data is stored into the database every time rebuffering happens and old track entries are unbuffered from memory.
Te vinden onder database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 12:11

Larsie

scaahp

Wat nog veel mooier is, hij houdt bij wat je allemaal hebt gespeeld in een log bestand dat je naar last.fm in kan sturen.

Voor degenen die het niet weten, Last.fm is een site die bijhoudt wat voor muziek je allemaal luistert aan de hand daarvan kun je muziek vinden die op jouw muziek smaak aansluit (door te vergelijken met andere gebruikers met dezelfde muziek ;) ).

Voorbeeld: mijn profiel op last.fm (met tracks die ik dus heb 'gescrobbled' via mijn ipod photo met rockbox :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijkvanwel
Juist, die database had ik idd gezien, maar ik wil het dan óók nog syncen met Winamp >:)
Pagina: 1