Bios Beep codes

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb al gekeken wat de verschillende beeps allemaal betekeken heb een Phoenix bios. Maar sinds enige tijd heeft mijn pc dus wat kuren, soms maakt hij dan 3 beeps dus 1 lange BEEEP en dan twee korte snel achter elkaar en krijg dan helemaal geen beeld. Als ik dan op powerknop druk slaat pc ook gelijk uit. Soms geef ik dan een paar tikken tegen me voeding en tegen me hele pc en dan doet die het gewoon weer. Maar als ik dan soms wel beeld krijg blijft cursor vastiztten als hij opstart of geeft heel raar beeld.
Zelf dacht ik dus dat het aan me instabiele voeding lag, dus wou er 1tje kopen, maar kan ook liggen aan me videokaart of ram geheugen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
jou soms is naar mijn idee eerder vaak

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

barman, kijk eerst eens in de BIOS(als mogelijk) naar de stroom lijnen kan dit niet gebruik dan eens speedfan om het te controlere in windows.
om te kijken of het je kaart is zou je inderdaad naar de bios beeps moeten kijken(weet niet of daar een tester voor is) en voor je MEM is er MemTest 86+ laat deze uitgebreid testen.
Ook zou je even je schijf kunnen laten controleren door een prog van de fabrikant(of powermax) dit klinkt raar maar ik heb een week terug een pc onder handen gehad waar het probleem dus de schijf was ipv de memory wat wij vermoeden

target assimilated

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Oke bedankt voor alle tips ik zal er straks eens naar gaan kijken. Zelf denk ik dat er ook een grote kans is dat het met mijn voeding te maken heeft, die ratelt soms nogal en als ik me pc een paar tikken geef, op de voeding start die soms wel weer op zonder foutmelding.