xbox360 - lage resolutie beamer.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08-2025

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ik zit tet denken om een beamertje aan te schaffen om af en toe op te gamen met mijn xbox360 en om af en toe een filmpie te checken.

Nou heb ik al verschillende threads gelezen hier op tweakers. Wat ik eigenlijk mis is de informatie aangaande resolutie ten op zichte van beeld. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Als ik mijn xbox360 aansluit op b.v. de Benq w100 (via component) wat kan ik dan verwachten qua beeld?? is dit wel scherp? of wordt dit compleet uit zijn verhouding getrokken en blurry omdat hij het moet terug scalen naar de max resolutie van de beamer (854x480).

Ik denk dat wat betreft DVD's het prima moet werken aangezien deze resolutie daar prima in zou moeten voorzien.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

nothing :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Het begrip 'scherp' krijgt een nieuwe dimensie als je het over beamers hebt. Bij een 800x600 4:3 beamer zoals de mijne heb je het dan nog steeds over pixels van 0,5cm.

Idealiter stuur je een beamer aan met een signaal ter grootte van de native resolutie van de panel, als ik mij niet vergis kan een Xbox360 HD ready signaal tot 720p aan. Waarbij mijn suggestie zou zijn eens te kijken naar beamers met 1280x720 panels. Die kun je vanuit een normale PC met VGA aansluiting waarschijnlijk ook mooi aansturen in die resolutie.

Helaas zul je waarschijnlijk nooit om conversies heenkunnen, daar DVD en digitale televisie veelal in de (veel lagere) PAL resolutie zijn (die dan geupscaled/opgerekt wordt naar 1280x720). Ik zou overigens altijd wel liever oprekken dan verkleinen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ja maar je zit er natuurlijk ook minder dicht op. Afstand zal bij mij + - 4 meter zijn. Ik begrijp inderdaad dat het begrip scherp anders wordt. Dat merk je ook in de bioscoop dat scherp niet scherp is. Maar ik ben bang dat het gewoon storend wordt

klinkt logisch. Alleen het prijs segment waar je dan in gaat kijken is natuurlijk heel anders met een 1280x720 resolutie beamer. Vaak praat je dan alweer over beamers van 1300-1800 euro.

Nu praat je over een beamer (Benq w100) van 700 euro.

Xbox360 kan ook 1080i en tegenwoordig ook p uitzenden. Dit ivm de HD-DVD uitbreiding.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JerNL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:52:
Ja maar je zit er natuurlijk ook minder dicht op. Afstand zal bij mij + - 4 meter zijn. Ik begrijp inderdaad dat het begrip scherp anders wordt. Dat merk je ook in de bioscoop dat scherp niet scherp is. Maar ik ben bang dat het gewoon storend wordt

klinkt logisch. Alleen het prijs segment waar je dan in gaat kijken is natuurlijk heel anders met een 1280x720 resolutie beamer. Vaak praat je dan alweer over beamers van 1300-1800 euro.

Nu praat je over een beamer (Benq w100) van 700 euro.

Xbox360 kan ook 1080i en tegenwoordig ook p uitzenden. Dit ivm de HD-DVD uitbreiding.
OK, ben niet zo'n gamert :). Maar als ie ook 1080i aankan lijkt het me sowieso zonde om te gaan voor zo'n lage (niet standaard HD!) resolutie. Wat denk je van de Sanyo PLZ-V4, al vanaf 1100 euro?

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Het is meer dat ik niet weet of ik die beamer wel genoeg gebruik om het eruit te halen. Dus of het wel waard is om zoveel geld eraan uit te geven.

Ik wou eerst deze graag hebben: PT-AE900U

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 16:44

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik heb zelf een BENQ P5120 die ook max 854x480 uitstuurt, maar wel 720p accepteert. Het beeld ziet er straks uit op 720p, maar als ik jou was zou ik toch door sparen voor een 1280x720 beamer.

Als je een HD beamer probeert te verkopen omdat je hem niet vaak gebruikt (waar je bang voor bent) dan ben je deze volgens mij sneller kwijt dan een niet HD beamer.

Bovendien kan ik je verzekeren dat je de beamer toch niet kwijt wil... ;)

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Asphyxion schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:22:
Ik heb zelf een BENQ P5120 die ook max 854x480 uitstuurt, maar wel 720p accepteert. Het beeld ziet er straks uit op 720p, maar als ik jou was zou ik toch door sparen voor een 1280x720 beamer.

Als je een HD beamer probeert te verkopen omdat je hem niet vaak gebruikt (waar je bang voor bent) dan ben je deze volgens mij sneller kwijt dan een niet HD beamer.

Bovendien kan ik je verzekeren dat je de beamer toch niet kwijt wil... ;)
:) maar jij bent dus wel blij met die beamer ondanks dat het een lage resolutie heeft.

Je hebt wel gelijk dat het makelijker te verkopen is, maar ik hou hem toch wel...
Ik weet dat dit soort afwegingen heel persoonlijk zijn, maar wil geen kat in de zak kopen.

Het is dus wel belangrijk dat ie 720p accepteert.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JerNL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:10:
Het is meer dat ik niet weet of ik die beamer wel genoeg gebruik om het eruit te halen. Dus of het wel waard is om zoveel geld eraan uit te geven.

Ik wou eerst deze graag hebben: PT-AE900U
Dan zou ik zeker voor de PT-AX100 gaan (de opvolger van de 900, maar met meer ansilumen). Die staat namelijk ook bovenaan mijn lijstje :)

En inderdaad, eens een beamer is altijd een beamer. Ik kijk amper nog 'gewoon' televisie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik mijn xbox360 aansluit op b.v. de Benq w100 (via component) wat kan ik dan verwachten qua beeld?? is dit wel scherp?
Het is net zo scherp als bijvoorbeeld een DVD. het is niet zo dat een Xbox 360 op een niet HD scherm ineens waardeloos is hoor :).

Toch zou ik voor een 720p projector gaan, op grote formaten is HD gewoon zo ontzettend veel mooier dan SD.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:56
SeatRider schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:34:
[...]
En inderdaad, eens een beamer is altijd een beamer. Ik kijk amper nog 'gewoon' televisie.
oops.... waar ben ik er aan begonnen ;)

waarom kijk je niet naar 2e hands? Je moet eerder een nieuwe lamp kopen, maar je kan voor minder geld meer beeld krijgen. Ik heb zelf via htforum.nl (daar zitten aardig wat kenners, soort GoT maar dan voor HT) een sanyo Z2 gekocht voor 500,- dat is een native 720p beamer! 500 uur op de teller, dus prima te overzien... en laat nou vorige week (2 weken na aanschaf) mijn tv het begeven.... kan geen toeval zijn ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:34:
[...]
Het is net zo scherp als bijvoorbeeld een DVD. het is niet zo dat een Xbox 360 op een niet HD scherm ineens waardeloos is hoor :).

Toch zou ik voor een 720p projector gaan, op grote formaten is HD gewoon zo ontzettend veel mooier dan SD.
Dat is zeker waar! en stiekem weet ik dat wel ;), maar dan is net dat leuke prijsje om voor 1000 euro klaar te zijn niet reeel meer.

edit:
en omdat ik ook al een mooie LCD televisie heb staan.... wil ik gewoon een leuke oplossing zeg maar:)
Misschien moet ik gewoon die benq ophalen bij de mediamarkt aansluit en dan beslissen en terugbrengen.

[ Voor 17% gewijzigd door JerNL op 22-12-2006 14:47 ]

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
-Jaap-io schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:45:
[...]

oops.... waar ben ik er aan begonnen ;)

waarom kijk je niet naar 2e hands? Je moet eerder een nieuwe lamp kopen, maar je kan voor minder geld meer beeld krijgen. Ik heb zelf via htforum.nl (daar zitten aardig wat kenners, soort GoT maar dan voor HT) een sanyo Z2 gekocht voor 500,- dat is een native 720p beamer! 500 uur op de teller, dus prima te overzien... en laat nou vorige week (2 weken na aanschaf) mijn tv het begeven.... kan geen toeval zijn ;)
LOL :) HTforum ken ik inderdaad. Ik had ook naar 2e hands gekeken op marktplaats, maar daar stond weinig tot niets.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 16:44

Asphyxion

I am, therefor I think

JerNL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:32:
[...]

:) maar jij bent dus wel blij met die beamer ondanks dat het een lage resolutie heeft.
Yep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer films op kijk dan dat ik er met mijn 360 op speel. Ik projecteer op een 180x100 Beamax scherm en het ziet er goed uit. Moet wel zeggen dat ik ondertussen (na bijna 2 jaar) toe ben aan een betere beamer....vandaar mijn advies om meteen een HD beamer te kopen...

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Asphyxion schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:54:
[...]

Yep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer films op kijk dan dat ik er met mijn 360 op speel. Ik projecteer op een 180x100 Beamax scherm en het ziet er goed uit. Moet wel zeggen dat ik ondertussen (na bijna 2 jaar) toe ben aan een betere beamer....vandaar mijn advies om meteen een HD beamer te kopen...
Ik zou inderdaad op dezelfde grootte gaan kijken. want ik heb een sparing uit mijn muur gemaakt van die maat. dus op zich is de situatie gelijk.

ja ik moet duidelijk een moeilijke keuze maken :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JerNL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:46:
edit:
en omdat ik ook al een mooie LCD televisie heb staan.... wil ik gewoon een leuke oplossing zeg maar:)
Misschien moet ik gewoon die benq ophalen bij de mediamarkt aansluit en dan beslissen en terugbrengen.
Die hang je gewoon in je slaapkamer op plafond hoogte ;)

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Hahahaha LOL :D ik denk niet dat mijn vriendin dat erg leuk gaat vinden :S

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Optie 2 een barco 800 serie, mooi beeld, hd, niet zo duur gebruikt. Maar wel 60 kilo aan je hemel...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Nee dat is geen optie :) moet er wel een beetje aardig uitzien.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ik kom net deze tegen:
Mitsubishi HC910

OP zich qua prijs ook helemaal niet verkeerd en alweer hoger qua resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://www.thuisbioscoop.nl/uploadedfiles/producten/Mitsubishi%20HC900a.jpg

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Pffffff elke keer je grens verleggen met 100 euro werkt ook niet want dan loop je weer tegen dit aan :)

http://www.thuisbioscoop.nl/actie-basic.html

Ik weet dat dit een goed bedrijf is aangezien ik daar een keer ben wezen kijken op afspraak en toen de PT-AE900U heb bekeken. en zij komen heel profesioneel over.

[ Voor 6% gewijzigd door JerNL op 22-12-2006 16:05 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

DrumandBass schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:31:
Optie 2 een barco 800 serie, mooi beeld, hd, niet zo duur gebruikt. Maar wel 60 kilo aan je hemel...
CRT beamers zijn niet geschikt voor games ivm inbranden van stilstaande elementen.

Groetjes, FaceDown.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JerNL schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:46:
Ik kom net deze tegen:
Mitsubishi HC910

OP zich qua prijs ook helemaal niet verkeerd en alweer hoger qua resolutie.

[afbeelding]
Weer geen standaard resolutie. Net te laag voor HD ready, net te hoog voor PAL, dus je zit altijd met up/downscaling. Daarnaast 'maar' 1000 ansilumen. Zou dan echt voor de Pana gaan. Wel de 100, niet de 900.

Pagina: 1