Toon posts:

Proxy settings op computer niveau

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al een paar topics over geschreven zijn, maar toch wil ik graag wat extra informatie hier over. Ik wil proberen proxy instellingen per computer in te stellen via een policy of iets dergelijks.
Ik weet wel dat het op user niveau kan.
Ik zal proberen de situatie te schetsen van het bedrijf waar ik voor werk.
We werken met één domein.
Op het hoofd kantoor staan de file servers ,isa server, exchange etc. Daarnaast hebben we 45 vestigingen verspreid door de provincie. Deze vestigingen hebben één domein controler die ook als isa server functioneren. Het internet verkeer van ons hoofd kantoor loopt door de isa server op het hoofd kantoor, net als het internet verkeer van de vestigingen in provincie.(vestigingen zijn door middel van epacity met hoofdkantoor verbonden). Al het internet verkeer loopt dus via het hoofdkantoor.

De proxy instellingen zijn ingesteld op user niveau. Wanneer je nu als gebruiker, die normaliter op het hoofd kantoor werkt, inlogt op een van de vestigingen krijg je de verkeerde proxy instellingen omdat dat de instellingen zijn voor voor het hoofd kantoor.

Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit verholpen kan worden.

Mvg Vincent

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:16
Als al je data verkeer via de hoofdvestiging laat lopen heb je geen aparte ISA server nodig op de neve vestigingen...

Ik neem ook aan dat je internet verbinding een tunnel is naar hoofd kantoor.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24
Als je vestigingen een eigen domein ctrl hebben is het simpel.
Maak sites aan en koppel daar een site gpo aan.
Zo wordt het hier op de zaak gedaan.

suc6

Verwijderd

Nou, je zou op elke PC lokaal een proxy config script kunnen zetten met de juiste instellingen maar met 45 locaties en een voor mij onbekend aantal client PC's lijkt me dit onbegonnen werk.

Je zou natuurlijk ook een opstart script kunnen overwegen. Ik weet niet in hoeverre de PC's uniek zijn voor een specieke locatie, hun computernaam zou bijvoorbeeld ergens een verwijzing kunnen hebben
naar de locatie. Je zou dan in het script kunnen instellen als computername dit bevat dan deze proxy instellingen gebruiken.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
alle policies die op user-niveau zijn in te stellen, kun je ook aan computers koppelen dmv "loop-back processing"
Loopback processing of Group Policy

Je zou ook auto-publishing van proxy kunnen configuren op elke isa-server:
http://www.microsoft.com/...n/automaticdiscovery.mspx

[ Voor 27% gewijzigd door paulhekje op 22-12-2006 14:12 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Heb je al aan GPO's op site(ipv Domain/OU) niveau gedacht, deze moet user policies instellen op een bepaalde site.
Nu heb ik dit zelf nog nooit getest, maar theoretisch zou dit de oplossing voor je probleem moeten zijn.

Hier tackle je ook namelijk het probleem van notebooks mee die van de een naar de andere site gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door liledevil op 22-12-2006 14:45 . Reden: stukje over notebooks erbij geplaatst ]

if you pay peanuts, you get monkeys

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 09:20

Muggie

8 pm

Je domein opdelen in vestigingen (elke vestiging een eigen OU) en op OU niveau de proxyinstellingen zetten.

PSN: mug_8pm

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 23:35

gerhald

:P

Is een proxy script niet iets dmv proxy.pac daarmee kan je onderschijt maken waar op welke locatie je zit.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Met LoopBack kan het inderdaad. Maar dan moet je je hele structuur weer omgooien (User policies op Computer OU gooien)

Wat je ook kan doen is een variabelen invullen als proxy server en die per vestiging naar een andere server laten verwijzen. Bijvoorbeel %PROXYSERVER%

[ Voor 26% gewijzigd door Tylen op 22-12-2006 22:46 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-02 23:10

Johnny E

Dôh !!

Of je checked in je pac het lokale ip adres en stuurt de client dan naar een bepaalde proxy:

var ProxyA = "PROXY 192.168.1.2:8080";
var ProxyB = "PROXY 192.168.2.2:8080";

if(
isInNet(myIpAddress(), "192.168.1.0", "255.255.255.0")
)
return "ProxyA";

if(
isInNet(myIpAddress(), "192.168.2.0", "255.255.255.0")
)
return "ProxyB";

Specs!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, ik mis toch wel enige eigen inzet en onderzoek.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.