Toon posts:

Geen beeld bij opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Ik heb hier een oude Pentium II staan, waar ik eerder mee met linux distro's aan 't kloten was. Laatst zat ik eens te kijken in 't bios, en heb toen een instelling veranderd, en toen gereboot. Toen de pc toen opstartte kreeg ik geen beeld, helemaal niks. Ik heb ergens gelezen dat je het moederbord kan resetten met jumpers. Ik zou dit graag willen proberen, maar ik heb geen informatie meer over die computer.
Het gaat hier om een Dell Dimension XPS 400. Op het moederbor kon ik een stickertje vinden met:

DELL Rev.A01.

Het enige wat ik verder weet is dat het (waarcshijnlijk) een Intel moederbord is...

Mvg,

Kasper

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je batterijtje op je moederbord er even uithalen is net hetzelfde wel even de stroom afschakelen.

heb je de hangen en opstarten troubleshooter al eens doorgelezen

edit: je CMOS batterij is net een muntstuk op je moeterbord, je prutst dat er even uit (stroom afschakelen) je drukt eens op de startknop je steekt het er terug in en start maar terug op :) alles zou nu in orde moeten zijn

[ Voor 49% gewijzigd door pm1 op 22-12-2006 12:37 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb battereitje er net uitgehad, maar ik heb op andere sites gelezen dat je deze 20 á 30 minuten eruit moet halen... Of moet ik deze gewoon meteen terugsteken?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

een minuutje er uitlaten is voldoende hoor druk effe op de startknop maar 20 à 30 minuten is zeker overdreven :P

dan er terug insteken, de stekker terug in het stopcontact (of schakelaartje op de voeding terug aan) en het zou normaal terug goed zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door pm1 op 22-12-2006 12:41 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, lets give it a try ;)

EDIT: Ik heb inmiddels weer beeld, door het battereitje te vervangen met een uit onze Pen 1, en tegelijkertijd te klieren met de jumper ;) Opstarten duurt nog lang. Dat is inmiddels opgelost, en ben nu alweer bezig met Slackware te installeren! Bedankt voor de hulp!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 13:13 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

het is precies gelukt ik zie geen posts meer :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voortaan aub Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eerst doornemen voor je een topic opent, dan was je er zelf ook al uitgekomen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.