doe wat leuks met een Pentium III mobile (tualatin) 1,2 Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik heb een Dell laptop met een Pentium III mobile (tualatin) 1,2 Ghz processor (niet gesoldeerd). Die processor blijkt niet veel energie te verbruiken (21 watt) en is toch redelijk vlot.

Ik zou willen vragen of jullie suggesties hebben wat ik met deze processor en eventueel andere componenten van mijn laptop zou kunnen doen. Ik zit zelf te denken aan een fileserver, maar dan is de uitdaging: 2x400 gb raid 1 (liefst sata).

Laat maar horen; laptop modden? Uitbreiden? Processor op een dekstop mobo (kan dat?) etc.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Mobile processor? Overklokken :P

Maar kun je inderdaad inzetten als fileserver, zo lang je een sata kaartje met eigen bios plaatst zou je 2 x 400 GB in RAID moeten kunnen zetten.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Zijn genoeg topics met ideeën te vinden over wat je met oude hardware kunt doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik zou je mobo uit je laptop halen, dit in een zelfgefabriceerde (kleine) kast zetten, hier 2/3 extreem stille 120 mm fans in, en ergens een mini-pci sata controller bestaan deze? :O vandaan halen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De cpu kan niet (makkelijk) op een desktop-mobo.

Als fileserver kan je wss wel gewoon 2 USB hdd's ansluiten (op voorwaarde dat het USB 2.0 is ;) ) en dan softare RAID gaan doen :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je kan misschien beter je laptop verkopen voor een aardig prijsje, en daar een leuke server van bouwen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gameserver? Mailserver? Lekker vanuit bed/tuin Internetten? :P

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat ik met google vind is dat het een Socket 478 cpu is. Hier zijn best moederborden voor te krijgen zover ik weet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
De Mobile P3 is socket 479. Dat is hetzelfde als 478 maar de pinnetjes staan anders.
Let dus wel op dat je een socket 479 moederbord koopt dan. Echter dacht ik dat die alleen voor Pentium M processoren (niet P3M maar P-M) geschikt zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Gewoon USB2.0 PCMCIA kaartje kopen, die dingen werken echt perfect heb er zelf hier ook 1.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
De processor gaat waarschijnlijk niet in een socket 478 moederbord werken. Dit is namelijk een totaal andere processor. Maar waarom slopen? Gebruik hem als laptop, beetje DivX enzo erop zetten, of gaan wardriven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort topics zijn hier niet de bedoeling :) Wees zelf eens creatief.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.