Hoya neemt Pentax over

Pagina: 1
Acties:

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:24
nieuws: Hoya neemt Pentax over
Het Japanse bedrijf Hoya, onder meer bekend als fabrikant van cameralenzen,
AFAIK maakt hoya filters, maar geen lenzen, iig niet voor camera's. :)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Jawel, Hoya maakt best veel lenzen zelfs :)

Ze maken alleen geen objectieven. Ik had alleen geen idee dat ze zoveel groter waren dan Pentax eigenlijk...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lijkt mij ook.
Aan de andere kant heet een "cameralens" eigenlijk een objectief. Een lens is één glasplaatje, een objectief bevat er meerdere. Dus als je het zo bekijkt kan je een filter dat uit één glasplaatje bestaat misschien wel een lens noemen.. Maar om het dan een camerafilter te noemen? Die dingen passen overal op.

Maar ik denk dat er een objectief bedoeld wordt en daar staan ze imho niet om bekend :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 22-12-2006 11:05 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Nee, het gaat echt om lenzen. Cameralenzen, geen contactlenzen, wel weer brillenlenzen trouwens, heb ik nl. ook :)

Edit: Tokina is van Hoya, dus ze maken ook zelf objectieven. Verder maken ze de lenzen voor de Canon en Nikon objectieven, dus dat is nog meer dan ik dacht zelfs (ik dacht alleen Canon).

[ Voor 45% gewijzigd door Jiriki op 22-12-2006 11:54 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

botoo

💀 too old to die young

Als Hoya zichzelf 'Malaysian Hoya Lens Sdn Bhd' bron noemt dan zal 'lenzen' toch wel correct genoeg zijn?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ze maken dus lenzen, al dan niet met plastic en electronica d'r omheen :)

* Rataplan mag namens de redactie meedelen dat we heel tevreden met de huidige formulering zijn :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:24
Dat van tokina etc. wist ik niet, maar dan is idd de formulering gewoon juist :)
Pagina: 1