32" tv + 10ms + coax -> ghosting?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hey,
Heb sinds kort een 32" lcd tv van Tatung (V32MCGI).

Ik merk dat met name bij tv via coax er ghosting optreedt. Bij DVI (op de computer) heb ik hier geen last van. Is dit een bekend fenomeen bij LCD tv's? Zou digitale televisie dit oplossen?

Ik denk zelf dat dit veroorzaakt wordt door de 50hz komt die PAL gebruikt... in dat geval zou digitale tv het probleem oplossen... iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door kalechinees op 22-12-2006 10:41 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kalechinees schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:40:
Hey,
Heb sinds kort een 32" lcd tv van Tatung (V32MCGI).

Ik merk dat met name bij tv via coax er ghosting optreedt. Bij DVI (op de computer) heb ik hier geen last van. Is dit een bekend fenomeen bij LCD tv's? Zou digitale televisie dit oplossen?

Ik denk zelf dat dit veroorzaakt wordt door de 50hz komt die PAL gebruikt... in dat geval zou digitale tv het probleem oplossen... iemand een idee?
Digitale TV is ook PAL... tenzij je de Samsung HD Decoder hebt, die kan ook upsampelen...

Het analoge signaal krijg je waarschijnlijk ghosting doordat je een ruisfilter aan hebt? En anders is het gewoon een troep analoge decoder chip in de tv... Dat is wel vaker bij TFT's het geval...

Home Assistant Configuratie V&A

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Tatung is dan ook het goedkoopste van het goedkoopste, ondanks dat sommigen hier willen doen geloven dat het in China een soort Pioneer is. :D

Groetjes, FaceDown.

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Om eerlijk te zijn ben ik juist erg tevreden over de tuner in deze televisie.
Kwaliteit is erg goed (zie pic). Het is alleen met snelle beelden waarbij je de ghosting ziet... Echter bij games via de PC (DVI) is dit totaal niet zichtbaar...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3651/2337.thumb.jpg
Fotootje van CSI new york op rtl5 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kalechinees op 22-12-2006 10:54 ]

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:47:
Tatung is dan ook het goedkoopste van het goedkoopste, ondanks dat sommigen hier willen doen geloven dat het in China een soort Pioneer is. :D
Tatung bied alleen wel meer waar voor je geld dan de instappers van de zogenaamde "A" merken ;)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
kalechinees schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:52:
Om eerlijk te zijn ben ik juist erg tevreden over de tuner in deze televisie.
Kwaliteit is erg goed (zie pic). Het is alleen met snelle beelden waarbij je de ghosting ziet... Echter bij games via de PC (DVI) is dit totaal niet zichtbaar...

[afbeelding]
Fotootje van CSI new york op rtl5 ;)
offtopic: bekende uitzending! dubbele aflevering

ontopic:
Ik kan me herrinneren dat bij de beamer hetzelfde was. Een analoog signaal geeft ghosting en een digitaal signaal niet. Ik weet niet of dat bij LCD ook zo is.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Controleer even of een andere tv, op het zelfde aansluitpunt dezelfde ghosting vertoont. In dat geval is er waarschijnlijk sprake van een echo op je antenne

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 07:49
Heb je je probleem nou opgelost? Ik ben wel heel benieuwd aangezien ik dezelfde heb besteld.
Pagina: 1