Toon posts:

AVI movie van 3 GB terug brengen naar +/- 20MB

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je filmpjes in AVI formaat kunt omzetten in een formaat zodat deze veel minder ruimte in beslag nemen. Ik heb nu bijvoorbeeld een AVI filmpje van 3 minuten die 3GB in beslag neemt. Hoe en waarmee (welk programma?) kan ik ervoor zorgen dat de movie ongeveer 15~20Mb in neemt en toch nog van redelijke kwaliteit is?
Het liefst een freeware programma >:)
Ik heb het al geprobeerd met Windows Movie Maker maar dan wordt de kwaliteit zo slecht dat je niet meer kan zien wat het nou eigenlijk is/was.
PS ik draai Windows XP.
Alvast bedankt! _/-\o_

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Virtualdub met xvid of divx ;)

heb je zelf al naar oplossingen gezocht? google -> compress movie oid

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:11:
Virtualdub met xvid of divx ;)

heb je zelf al naar oplossingen gezocht? google -> compress movie oid
Uiteraard heb ik zelf gezocht met google maar kreeg voornamelijk allemaal crap |:(

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Een filmpje van 133 Mbit/s? Wat voor HD beelden zijn dat dan? Dat kan je niet eens afspelen waarschijnlijk, of je moet een Quad Quadfather config hebben of zo.

Even voor het gemak 3 Gb op 3 miljard bytes gezet :

3.000.000.000 / 180 = 16.666.666 bytes/seconde = 133.333.333 bit/s = 133 Mbit/s

Waanzinnig filmpje is dat.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:13:
[...]

Uiteraard heb ik zelf gezocht met google maar kreeg voornamelijk allemaal crap |:(
Dan moet je niet op "crap" zoeken, maar op "video converten" ;) Er zijn erg veel programma's die het voor je kunnen doen. VirtualDub is inderdaad een goede. Een ander simpel programma wat ik persoonlijk erg lekker vind werken is SUPER (ja zo heet het :P )

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 14:22
Ericr schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:21:
Een filmpje van 133 Mbit/s? Wat voor HD beelden zijn dat dan? Dat kan je niet eens afspelen waarschijnlijk, of je moet een Quad Quadfather config hebben of zo.

Even voor het gemak 3 Gb op 3 miljard bytes gezet :

3.000.000.000 / 180 = 16.666.666 bytes/seconde = 133.333.333 bit/s = 133 Mbit/s

Waanzinnig filmpje is dat.
Het is gewoon een uncompressed .avi bestand. Die dingen worden dan zo groot.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Je kan inderdaad het beste virtual dub gebruiken (is gratis) en een codec als Xvid (ook gratis) of DivX (niet helemaal gratis). Daar kun is deze combinatie perfect voor. Als het geluid ook nog uncompressed is kan je dat, mits je een geluidsencoder hebt geinstalleerd (Lame voor mp3 ofzo), ook encoderen met virtual dub.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit komt echt zo verschrikkelijk vaak voorbij; en is daarnaast zo eenvoudig te vinden dat het het topic niet waard is. Dat je alleen maar 'crap' tegenkwam geloof ik dan ook niet [google=free video processing] levert voldoende informatie op :) Zoek in het vervolg zelf even wat beter voor je een topic start

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 22-12-2006 10:36 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.