Casema kabelmodem + Linksys wrt54

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 17:19
Beste lezers,

Wellicht kunnen jullie mij helpen.
Een vriendin van me heeft thuis internet via de kabel (casema) en heeft hier zo'n motorola modem voor.
Nou wilt ze draadloos gaan met haar laptop en ik had nog een draadloos accespiont liggen van linksys.

Nou vraag ik me af of ik deze zomaar aan kan sluiten?
Kijkt casema naar het aangesloten mac adres (en moet ik deze dus opnieuw activeren wanneer ik het linksys kastje aansluit) of zal het in een keer goed werken?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 10:44

Sa1

zal in 1 x goed werken, casema kijkt niet naar mac

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 19:36

Barrycade

Through the...

Als de modem reeds werkt kan je gewoon je router aansluiten. Anders eerst even de laptop rechtstreeks aan het modem aansluiten en de installatie procedure doorlopen en daarna je router aansluiten.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 17:19
Ok geweldig guys, had de klantenservice al geprobeerd te bellen maar dat duurde zo lang..
hier binnen een paar minutjes geholpen ;)

Verwijderd

Hou je er wel even rekening mee, dat de WAN kant van de linksys mogelijk 10Mbps is ?

Dat terwijl chello ook de zwaardere abbonnementen verkoopt (20 Mbit).
Deze zal dus voor de halve snelheid werken, indien die vriendin van je dit abbonnement heeft.

Iets om op te letten dus.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:18:
Hou je er wel even rekening mee, dat de WAN kant van de linksys mogelijk 10Mbps is ?

Dat terwijl chello ook de zwaardere abbonnementen verkoopt (20 Mbit).
...
De topicstarter zit niet bij Chello maar Casema en die hebben geen abonnementen sneller dan 12,5Mb. Dus dat zal geen probleem zijn.
Pagina: 1