Toon posts:

ASUS P5B-E Opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zo ver, ik heb al een paar keer gelezen dat de ASUS P5B niet opstart. Ik heb de ASUS P5B-3 (Green) variant al weet ik niet waar de 'green' vandaan komt, maar dat zal wel goed zijn.

Ik heb een Zalman voeding van 360 Watt erbij. Dat kan een beetje weinig zijn, maar ik heb alles getest met en zonder hardware. Alleen een processor, mobo en geheugen moet de voeding aankunnen toch, schijven en al die meuk waren niet aangesloten.

Wanneer ik het geheugen eruit haal krijg ik piepjes, na het terug plaatsen van geheugen, geen piepjes van het mobo, niets... Fans gaan wel draaien. Als ik de schijven wel heb aangesloten gaan die inderdaad ook draaien, niets aan de hand.

Ik had verzonnen dat het het geheugen of het moederbord kan zijn, waarbij ik neig naar het moederbord omdat er wel meet problemen mee ontstaan zijn (volgens dit forum) ik plan dus ook vanmiddag het mobo om te ruilen. Iemand daar een mening over??

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Green is waarschijnlijk dat het zogenaamd goed voor het milieu is door weinig/efficient stroomverbruik.
Wat voor piepjes krijg je dan? Het zou in je handleiding moeten staan wat die piepjes betekenen. Dan kun je misschien het probleem makkelijker achterhalen. Wat je ook kunt proberen is je bios even te resetten. Mocht dit niet baten zou ik hem inderdaad omruilen.

Specs

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:35

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kapotte elco's? Check even de grote rechtopstaande condensatoren rond je CPU socket. Staan die bol aan de bovenkant, dan heb je 2 opties: 1) nieuwe erop (laten) solderen, 2) nieuw moederbord kopen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen kapotte elco's, want ze staan niet bol ;)

Verder, het probleem is dat de handleiding mij verteld dat het moederbord ten alle tijden piepjes moet geven. Ik krijg echter geen enkel piepje niets. De fans draaien, en alles lijkt te werken (schijven enzo) alleen geen beeld, geen mobo piepjes.

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:47
Geen piepjes van de mobo als geheugen erin zit? Is het toevallig overclocked geheugen van OCZ o.i.d.?
Pagina: 1