Toon posts:

Videokaart probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week de geforce 7950 GT gekocht, samen met een voeding: fortron 400 watt en die heb ik in mijn pc geplaatst, alleen bij het opstarten kreeg ik eerst stippeltjes op het beeld, en na de windows laadscherm, ging hij rebooten.

Daarna heb ik nog wat aan de kabels gedrukt en videokaartje, toen kwam ik wel in windows, hij vond de videokaart alleen toen na 1 minuut ofzo ging hij weer rebooten.

Ik kreeg hem later wel weer aan het praat en toen wou ik 3dmark '06 opstarten en kijken hoeveel mijn computer vooruit is gegaan. maar, hij liep vast op een bepaald stukje in het eerste filmpje, en elke keer wanneer ik opnieuw probeerde deed hij het telkens weer.

Games zoals Neverwinter nights 2 deden het wel op volledige resolutie.

Ik kreeg hem op een gegeven moment wel aan het praat dat hij het deed, alleen toen ik need for speed alles op het hoogste zette, liep hij op een gegeven moment vast, en kreeg ik weer van die stippeltjes bij het opstarten van mijn computer.

Mijn pc:
Amd athlon 3200+
fortron 400 watt voeding
A8N-Deluxe moederbord
600 gb schijfruimte
samsung 940bf
1 gb ram geheugen
geforce 6600

Wat kan het veroorzaakt hebben dat mijn videokaart het niet deed, ik heb hem teruggebracht en heb ze gezegt dat ik dezelfde weer wil hebben, dus ze hebben hem nu besteld. Ik wil mijn pc wel max gebruiken heb nu een geforce 6600 zonder gt kaart dus wil wel weer wat beter hebben dan dat. heeft iemand dezelfde problemen gehad? wat houden die stippeltjes in?

Verwijderd

ik denk de temparatuur of voeding,

hoeveel hardeschijven heb je verdeelt over die 600 GB.

En wat zijn je temps van je kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:

2 van 40 gb
1 van 230 gb
1 van 320 gb

Dus iets meer van 600 gb (sorry verkeerd gepost)
Temperatuur weet ik zo niet uit mijn hoofd, ben nu even niet thuis als ik thuis ben post ik een reply.

Ik heb wel goeie koeling in mijn systeemkast, en heb de themaltake shark tower black die is aan de zijkant open (half) en het koelt wel door.

Bij de winkel zeiden ze dat deze voeding genoeg was voor de kaart.. maar als het toch niet zo is.. moet ik dat ook maar omruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 08:31 ]

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 14:14

Arch-IT-ect

.nutter

Het teken dat is door enkele malen op te duwen pas goed in gang schoot is mss ook teken dat er iets scheelt met het pci express slot?

Niet zeker van natuurlijk

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Verwijderd

Topicstarter
De temperaturen van mijn kast liggen tussen de 30 - 35 graden.

systeem compleet:

Thermaltake shark tower zwart
voeding 400 watt fortron
asus mb A8N-SLI 939 deluxe
AMD athlon 64 3200+ sock 939
AMD CPU cooler
Crucial 512 mb DDR PC3200 400 MH 2x
hardeschijven 2 van 40 gb standaard
1 van 230 gb sata
1 van 320 gb sata
Geforce 6600

Zou het verstandig zijn om deze videokaart te behouden? ik wil hem nog wel weer eens uitproberen. maar als het niet lukt, wat zou een goeie alternatief zijn waarbij mijn computer op zijn maximaal kan presteren? iemand een idee?

• whimbrel46
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Je hebt nog niets gezegd over wat je met je drivers gedaan hebt. Heb je samen met de kaart de drivers ge-update en zo ja hoe? In dit soort gevallen is de-installeren, driver cleaner gebruiken en herinstalleren wel gebruikelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vorige drivers geuninstalleerd, en de drivers van de cd die erbij zat geinstalleerd. daarna heb ik niks meer geupdate, omdat ik van de nvidia site geen drivers kon krijgen, dan zei hij dat hij de hardware niet kon vinden die erbij hoorde. (7 series update)

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

• whimbrel46
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Mee eens. Het ziet eruit als een hardware probleem.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De grafische kaart omgeruild en die gaf hetzelfde probleem. Kan je niet een TFT scherm lenen? :Y Dat is het probleem waarschijnlijk opgelost. Naar mijn idee is de kaart te goed voor CRT (wat oudere) schermen. Dus de combinatie graka en CRT is niet optimaal. :r

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 12:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:05:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. De grafische kaart omgeruild en die gaf hetzelfde probleem. Kan je niet een TFT scherm lenen? :Y Dat is het probleem waarschijnlijk opgelost. Naar mijn idee is de kaart te goed voor CRT (wat oudere) schermen. Dus de combinatie graka en CRT is niet optimaal. :r
lol ?

vage opmerking imho, ik heb hier bijv zelfs een 8800GTX aan een 10 jaar oud 15 inch crtje gehad :S

en daarbij zien die strepen me eruit als kapot grafisch geheugen, maw rma die kaart

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-12-2006 12:14 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 15:59
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:05:
Dat is eigenlijk een beetje onzin. Een grafische kaart hoort gewoon te werken op een CRT danwel een TFT. Wat jij zegt is niet een probleem oplossen maar gewoon negeren. Straks krijgt hij rare artifacts op zijn TFT en dan is ie helemaal genaaid :X

Het klinkt alsof je voeding het niet trekt en je grafische kaart niet lekker is. Vervelende situatie, ik zou het gewoon terugbrengen. Als je nieuwe dezelfde problemen geeft, zou ik kijken naar de voeding. :)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 12:06

Format-C

Tracing Rays

400W zou ruim voldoende moeten zijn voor zo'n systeem.

TS: wat is precies het typenummer van de voeding? (Staat wel op de doos of op de zijkant van de voeding)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 12:17
videokaart defect en je fortron 400watt zou net te zwak kunnen zijn voor jou specs.
fortron 400 zijn goeie voedingen maar de kans dat jij met je systeem boven 400watt uitkomt is redelijk groot succes met zoeken naar je probleem

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 12:06

Format-C

Tracing Rays

Power consumption 7950GT:

http://www.legitreviews.com/article/390/11/
The total system power consumption is only 198 Watts under full load, which is a far cry from the 280 Watts of the X1900 XTX by ATI.
En dat is een 570M Extreme, dus ik denk dat 400W ruim voldoende is.

En zij gebruiken zelfs een Dual Core X2 4800+ met raptor, en 2GB mem. Tel daar nog eens 40 a 50W bij op voor 3 extra HDD's en je zit nog maar op 240/ 250W. Dan heb je voldoende speelruimte voor eventuele pieken.

Maar goed, misschien kan de TS eens de specs van de voeding geven? En met name wat die @ 12V kan leveren. De 7950GT gebruikt om en nabij de 80W.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 23-12-2006 12:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie maar hier zijn de antwoorden op vragen:

Ten eerste heb geen crt scherm ;) heb gewoon een TFT schermpje 2 ms 19 inch.

Deze Voeding heb ik gekocht:
Merk Fortron
Type FSP400-60GLC
Specificaties
Vermogen 400 Watt
Soort (E)-ATX
Koeling 8 cm Fan
Garantie
Garantie 1 jaar

Ik kijk volgende week gewoon hoe de nieuwe kaart het in mijn pctje doet. en dan laat ik het wel even weten, hoe het is gegaan. ik zit er echt op te wachten. anders moet ik maar gaan kijken wat eventueel andere mogelijkheden zijn om mijn pc op z'n max te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:19:
[...]

Dat is eigenlijk een beetje onzin. Een grafische kaart hoort gewoon te werken op een CRT danwel een TFT. Wat jij zegt is niet een probleem oplossen maar gewoon negeren. Straks krijgt hij rare artifacts op zijn TFT en dan is ie helemaal genaaid :X

Het klinkt alsof je voeding het niet trekt en je grafische kaart niet lekker is. Vervelende situatie, ik zou het gewoon terugbrengen. Als je nieuwe dezelfde problemen geeft, zou ik kijken naar de voeding. :)
Ik zal kijken hoe het volgende week gaat, ik zal in ieder geval de voeding in gedachte houden en dan maar een duurdere aanschaffen zover nodig.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem nu met mijn 7950 GX2. Het stomme alleen is dat ie het prima heeft gedaan (ongeveer bijna een half jaar nu) en opeens heb ik het probleem (weer).

Maar toen ik deze pc net had had ik in het begin precies hetzelfde maar loste op een of andere manier zichzelf op en heb er nooit meer last van gehad, tot nu dan :'( dus misschien is het toch iets anders dan helemaal stuk? of ik had gewoon een half jaar mazzel dat kan ook.

EDIT: En nu doet ie het weer gewoon :/ en ik heb niks verandert of zelfs mn kast opengemaakt om kabeltjes aan te duwen ofzo. Ik zat alleen in veilige modus met netwerkondersteuning en opeens gingen de stippeltjes en vlekjes etc gewoon weg.

Dats toch wazig?

[ Voor 22% gewijzigd door Lapti op 07-01-2007 15:06 ]

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Ik heb nog een ideetje:

Ik heb net zelf een Geforce 7600 GS aangeschaft en kreeg ook rare strepen en kleuren op mijn beeld. Ik had in het bios bij de AGP settings FastWrites aan staan, na deze uitgezet te hebben werkte alles prima.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Pagina: 1