[powerdvd] Geen geluid bij afspelen DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 2.898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 16:04
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik geen geluid meer in powerdvd bij het afspelen van een dvd.
Een mp3tje speelt gewoon af.
DVD's in media player hebben wel gewoon geluid.
Hoe dit gekomen is weet ik niet, ik kwam er ineens achter, misschien toen ik quicktime geinstalleerd heb.
Ik heb al vanalles geprobeerd, elke instelling in powerdvd geprobeerd, codec's gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, powerdvd opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg het geluid niet werkend.
Ik heb echt geen idee hoe ik het geluid weer werkend krijg, heb allerlei sites afgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden.

Heeft iemand nog enig idee?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook. Misschien dat iemand nog iets weet?

• Jorn
Ik heb er nog steeds geen oplossing voor, heb ook nog geen idee waar het aan ligt.
Ben bang dat er niets anders opzit dan windows opnieuw te installeren, tenzij iemand nog iets weet?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
Gebeurt dit bij 1 enkele dvd of meerdere dvd's? Ik heb dit probleem ook wel eens gehad, maar dit kwam maar voor bij 1 dvd. Het geluid werd niet afgespeeld door PowerDVD, maar wel in media-player.

Wat je eens kunt proberen is met PcgDemux de video -en audiostream uit de dvd halen, (demuxen), en opnieuw in elkaar zetten met Dvd-Lab pro. En dan eens opnieuw proberen in PowerDVD.

Mijn YouTube Channel

• Jorn
Het gebeurd bij alle dvd's, als ik met powerdvd een mp3'tje afspeel heb ik gewoon geluid, maar zodra ik een dvd afspeel heb ik helemaal geen geluid. terwijl ik dat ooit wel had.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
Wat ook mogelijk is, is dat je een dvd hebt waarbij de 1e audio spoor NIET engels is, en vervolgens is verwijderd. Dan speelt PowerDVD standaard de 1e audio spoor af die er dan niet is. Als je dan op het luidspreker symbooltje klikt voor de "next audiostream" dan krijg je de volgende audiospoor (mits aanwezig).

Mijn YouTube Channel

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft Powerdvd een eigen geluidssterke insteling. probeer eens een mp3 aan te zetten en dan powerdvd te openen, blijft die mp3 dan even hard aan staan --> geen oplossing van mij, gaat ook die uit het geluidsniveau hoger zetten (dit gaat weer terug naar de instelling die je had vóór het openen van powerdvd)

hopelijk duidelijk genoeg geschreven

Verwijderd

trigger808 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:20:
Voor zover ik weet heeft Powerdvd een eigen geluidssterke insteling. probeer eens een mp3 aan te zetten en dan powerdvd te openen, blijft die mp3 dan even hard aan staan --> geen oplossing van mij, gaat ook die uit het geluidsniveau hoger zetten (dit gaat weer terug naar de instelling die je had vóór het openen van powerdvd)

hopelijk duidelijk genoeg geschreven
Als hij muziek hoort dan moet hij ook de film gewoon horen :?

Welke versie PowerDVD ? Mogelijk heb je een conflict met een audio driver. Geluidskaart drivers up too date ? Anders kan je ook even de geluidskaart unistallen en de software opnieuw installeren. Mogelijk bij het verwijderen van een codec zijn er ook codecs van je geluidskaart verdwenen, heb het wel vaker gezien, waardoor je dus geen geluid meer krijgt via AC3 ofzo, wave blijft dan wel gewoon werken.

Gebruik zelf PowerDVD 7.0 en heb nergens last van.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:29:
Als hij muziek hoort dan moet hij ook de film gewoon horen :?
bijvoorbeld Winamp neemt qua geluidssterkte de windowsinstelling over, powerdvd (6.0) doet dat (bij mij iig) niet maar gebruikt een eigen instellingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topic is al eventjes oud, maar ik heb nu hetzelfde probleem.
Geen geluid met DVD's, maakt niet uit welke, en wel met MP3's.

- Windows Vista Ultimate 32Bits
- PowerDVD v7.0
- Creative Audigy

Drivers al opnieuw geïnstalleerd, codecs én PowerDVD. Geen resultaat...

Iemand, of wellicht de TS?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 11:16
dit heb ik ook eens gehad, was toen even overgeschakeld op hoofdtelefoon, en was vergeten in te stellen dat het geluid maar over 2 luidsprekers gaat in het menu, misschien iets dergelijks in jullie geval?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ChaosZ0ne schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:43:
dit heb ik ook eens gehad, was toen even overgeschakeld op hoofdtelefoon, en was vergeten in te stellen dat het geluid maar over 2 luidsprekers gaat in het menu, misschien iets dergelijks in jullie geval?
Ik heb hem op 6 speakers staan (Logitech x-530), heb het ook geprobeerd op 2 speaker mode te zetten - geen resultaat. Eveneens staat Windows op 6 speakers, deze heb ik ook geprobeerd op 2 te zetten --> geen resultaat.

/Edit

Na gekeken te hebben op de Cyberlink site, wat ik als eerste had moeten doen, bleek dat er een update was voor V7 die de comp. met Vista vergroot. Hierna werkte alles weer als vanouds.

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 20-02-2007 17:05 ]

Pagina: 1