[/Projectvertegenwoordigers]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 11:51

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Om te beginnen maar een leuke copy/paste van een post van mij op FDO:

Zoals velen al hebben kunnen merken ontbreekt het mij nogal aan tijd om iets te betekenen voor DPC en ik heb met uitzondering van het draaien van een koe de handdoek in de ring gegooid. Ik stop met mn taken als crewlid, beheer, projectvertegenwoordiger en dus ook hoofd-projectvertegenwoordiger.

Voornaamste reden hiervoor is dat ik bezig ben om een master aan de universiteit van Leiden binnen te halen en daar gaat nogal wat tijd in zitten.

Wat betekend dat?
Geen idee. Het kan een paar kanten op. Of men kiest uit de huidige PV's weer een nieuwe hoofd-pv en gaat vrolijk verder of we gooien de hele PV structuur helemaal om.

In mijn ogen heeft een PV het namelijk niet zo heel druk met taken die alleen hij kan uitvoeren of waarvoor het nodig is dat het wordt uitgevoerd door maximaal 1 persoon. Nu de FAQ wiki's zijn geintroduceerd is iedereen in staat om een gelijkwaardige bijdrage te leveren aan een project. Dit betekend uiteraard niet dat de oude PV hier niet de eerste stappen kan zetten.
Dan blijft eigelijk alleen de communicatie richting de project-organisatie over. Ook hier ben ik van mening dat deze vrij incidenteel is en voornamelijk bestaat uit het navraag doen bij storingen. Wellicht is dit een mooie taak om de taakarme omschrijving van de "algemene crew" wat aan te vullen. Laat 1 of 2 crewleden met leuke babbel de communicatie verzorgen als deze nodig is.

Het klinkt misschien vrij dramatisch: het opheffen van de projectvertegenwoordigers, maar heeft misschien een gunstige invloed op het verlagen van de drempel om bijdragen te leveren aan DPC.

your thoughts....

Aangezien het in het topic op FDO niet echt storm liep gooi ik hem hier maar neer. Hopelijk komt er zo iets meer uit.

Once again; your thoughts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:27

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

First of all, bedank voor je inzet al deze tijd, veel succes met je master!

Ik denk dat het een goed idee is om het PV schap om te gooien. DPC is een vrijwilligers project, er wordt gedaan waar behoefte aan is. Er zijn m.i. geen mensen nodig om dit in bepaalde balen te leiden, dat kan de community ook. Zij die iets willen zullen het doen, of het wordt niet gedaan en was het misschien toch niet zo gewild.

Persoonlijk ben ik ook actief op het Folding@Home forum, en problemen die zich daarvoor doen meld t ik hier op /5. Hiervoor hoef ik geen PVer te zijn, dit kan iedereen, of ze het willen is iets anders. En de wil van vrijwilligers kan je niet dicteren.

Voor hen die alleen stats willen is er uberhaupt niet veel nodig. Hoewel ik twijfels heb over hoeveel mensen bereid zijn de stats die zijn willen zien ook zelf te posten. De mentaliteit op /5 lijkt dan met voorzien wil worden in al hun wensen, maar dat zij hier niet zelf iets voor willen doen. Indien ik hier gelijk in heb is het zelf een goed experiment om de verantwoordelijkheid uit te besteden en te kijken hoe en of de community voor zichzelf kan zorgen.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt als alles wat losser wordt gelaten, uiteindelijk is de community verantwoordelijk voor de community omdat wij deze zelf met onze daden vormgeven.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Allereerst success toegewenst met je master opleiding..

Dan de rest van je post.

Project vertegenwoordigers lijken mij altijd wel nodig, wellicht met een andere invulling. Ik ben het eens met Smoking2k en met jouw bevindingen dat de community veel zelf doet. Echter het komt ook voor dat niemand zich "opwerpt" om de hiaten op te vullen indien er geen PV zou zijn. Smoking doet dit wel voor Folding maar wie zegt dat er anderen zijn die dat doen voor andere projecten.

Een PV heeft dat in zijn takenpakketje zitten, maar anderen zouden dit wel eens achterwege kunnen laten ivm tijdgebrek of desinteresse. Niet iedereen denkt er aan om informatie te voorzien naar anderen en anderen zitten niet massaal op de projectfora en gaan af op wat er hier in /5 wordt gemeld (ik ben er daar 1 van). Daarnaast zijn er mensen die niet met de community begaan zijn maar wel een informatie behoefte hebben. Ik zie hier velen die crunchen voor projecten en maar een fractie ervan post op de fora (zowel hier als op de project fora). Vooral storingen zijn inderdaad in dat geval een trigger om informatie.

Daarnaast, een PV zou misschien ook wenselijk zijn voor de project leaders ipv een aantal dfie hetzelfde mailtje sturen 1 aanspreekpunt voor DPC leden. Denk aan incidenten waarbij DPC betrokken zou kunnen zijn zoals bijvoorbeeld fraude. In plaats van de hele DPC community spammen of publiekelijk iets roepen kun je beter een PV aanspreken. Maar in hoeverre dat al de bedoeling was weet ik niet overigens.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 14:30
Het PV-schap omgooien.......... persoonlijk vind ik het wel een goed idee om niet meer voor elk project een pv'er te hebben maar een aantal contactpersonen zou nog wel handig zijn. Het is en blijft natuurlijk wel een vrijwillig iets, maar het voordeel als er een paar mensen verantwoordelijk worden dan heb je altijd een aanspreekpunt.

Anders heb je kans dat als er bijv. problemen zijn met een organisatie dat iedereen individueel er zich mee gaat bemoeien, en in mijn beleving gaat de communicatie dan wat makkelijker via 1 persoon. En dat is tot nu toe altijd prima verlopen sinds de pv'ers er zijn ofniet dan?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:40

JohFraEl

Slainte!

Suc6 SandStar met het binnenhalen van je master. d:)b

Natuurlijk kunnen bepaalde zaken door de community ingevuld worden. Indien de taken van PV'er door vrijwilligers worden waargenomen zoals het uptodate houden van de FAQ en probleemoplossende antwoorden bij vragen op het forum, betekent dat simpelweg dat de PV'er minder activiteiten heeft (oftewel goed gedelegeerd). Echter als communicatie naar buiten toe zoals op een project-forum (zeker als het om standpunten vanuit DPC gaat), lijkt het me niet onverstandig om dat vanuit de crew te doen. Natuurlijk moet er dan wel iemand in de crew zitten die het project vertegenwoordigd binnen DPC. In die zin denk ik dat de functie van PV nog niet opgeheven kan worden.
Just my Afbeeldingslocatie: http://www.vub.ac.be/khnb/itv/oktober/okt98/2cent.gif

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zal me buiten de discussie houden, maar wil je wel even bedanken en veel succes wensen :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 11:51

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
De communicatie naar een project toe was tot voor kort ook het grootste struikelblok wat ik zag. Maar als ik er over na ga denken is er eigelijk nauwelijks project communicatie.

Want het nagaan wat er aan de hand is als de stats down zijn kan iedereen doen en in 95% van de gevallen staat het forum van het desbetreffende project toch al vol daarmee.
En om nou over fraude te beginnen: hoe vaak is dat nou voorgekomen en zou een crewlid daar echt geen rol in kunnen spelen.

De meeste "fraude" zaken waren gewoon andere teams die het niet konden verkroppen dat we ze dik eruit aan het flushen waren.

Kort gezegd is mijn ervaring eigelijk dat een PV gewoon verdomd weinig te doen heeft nu de faq in wiki vorm er is.

Edit:

Oh en tnx voor alle succeswensen :) :>

[ Voor 3% gewijzigd door SandStar op 22-12-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:04

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sandstar.. je draait ook al een hele tijd mee en voor die trouwe dienstverlening heel erg bedankt !

Wat betreft PV-ers.. bij de meeste projecten zijn de mensen die langer meedoen prima fall-back's wanneer de pc-er het druk heeft. In de betreffende topic's is normaal genoeg kennis aanwezig.
Maar... het valt mij op dat /5 een stuk rustiger is geworden, vooral subteams vormen een eigen kliekje met een eigen forum waar sommige subteamleden niet eens het bestaan van /5 weten. Zoals velen weten ben ik er een 8 maanden tussenuit geweest, dit fenomeen was al langer bezig maar nu ik terug ben is het verschil zo overduidelijk..
Naar mijn idee zou een PV-er tegenwoordig meer een PR taak moeten krijgen voor het project..
Overigens ben ik wel van mening dat dit niet komt door de vele projecten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

F_J_K schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:24:
offtopic:
Ik zal me buiten de discussie houden, maar wil je wel even bedanken en veel succes wensen :*
wel even zoenen he : ) de dpc'ers zijn heel close

* Anoniem: 63996 bedankt sandstar voor de bewezen diensten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 22-12-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

sinds kort doe ik weer een beetje fah en ik kan me niet anders herinneren dan dat je sinds jaar en dag hier PV bent. Heel erg bedankt voor alle tijd die je erin gestopt hebt en onwijs veel succes met je master _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Sandstar; hartelijk dank en veel succes met je studie. Hoewel ik eigenlijk alleen OGR doe, heb zelfs ik meegekregen dat je goed bezig bent geweest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Succes met je studie :) Wat voor opleiding btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Zeer bedankt en veel succes met je MSc ICT in Business in het prachtige Leiden, waar veel en vaak geborreld wordt :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Bedankt voor je inzet SandStar en uiteraard veel succes met je MSc!

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
SandStar schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:05:
De communicatie naar een project toe was tot voor kort ook het grootste struikelblok wat ik zag. Maar als ik er over na ga denken is er eigelijk nauwelijks project communicatie.

Want het nagaan wat er aan de hand is als de stats down zijn kan iedereen doen en in 95% van de gevallen staat het forum van het desbetreffende project toch al vol daarmee.
En om nou over fraude te beginnen: hoe vaak is dat nou voorgekomen en zou een crewlid daar echt geen rol in kunnen spelen.

De meeste "fraude" zaken waren gewoon andere teams die het niet konden verkroppen dat we ze dik eruit aan het flushen waren.

Kort gezegd is mijn ervaring eigelijk dat een PV gewoon verdomd weinig te doen heeft nu de faq in wiki vorm er is.

Edit:

Oh en tnx voor alle succeswensen :) :>
Omdat ik als PV-er gestopt ben en ik mijn werkzaamheden tot dan toe aan de faq niet verloren wilde laten gaan, heb ik de faq van SoB tot dan toe om laten zetten naar door mij beheerde en ISP gehoste wiki. Ik zou het handig vinden als iemand (ScSi wellicht) deze overzet naar http://wiki.dutchpowercows.org/ .

Voor de rest bedank ik je voor je inzet als hoofd- PV en onderschrijf ik je OP.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100042

Bedankt zandsterretje en crash eens een borrel in het Leidsche!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat denken de andere PV's over het onderwerp dat Sandstar aansneed?

Nu met de Wiki FAQ, mensen die zelf regelmatig op het projectforum zitten, mensen die anderen ter hulp treden ... Moeten wij als PV'ers niet eens nadenken over een nieuw takenpakket? (bvb meer adviserend?)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Een (mogelijk|klein) probleem wat nu optreed bij Folding@Home is dat het niet duidelijk is wie wij als DPCers moeten aanspreken met problemen. De FAQ zegt nog SandStar@DPC.org, maar de DPC mailserver zegt dat SandStar daar geen account meer heeft.

De team gegevens kloppen namelijk niet meer, de URL naar het DPC logo is stuk. En alleen de Team Founder mag die info wijzigen.

Wie is bevoegd om de wijzigingen te maken nu er geen officiële PV voor F@H is? Is de crew dat collectief, of kan deze taak gedelegeerd worden aan 1 of meer DPCers die actief zijn in dat project, of iets anders?

Inquiring minds want to know :)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Als het goed is moet we als Crew dat kunnen doen. Maar wanneer er iemand anders is die actief is op F@H het teamaccount wil onderhouden graag.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 17:03
Ik denk dat de PV'er een welkome bijdrage is voor de beginnende DPC'er, ik ben goed geholpen door Joh14vers16 en denk dat anderen een 'alwetend' persoon wel waarderen.
Om mensen echter in de goede richting te sturen vind ik wel dat alle informatie op dutchpowercows.org eens goed geüpdate moet worden. Ik heb zelden een goede faq via deze beste site gevonden, een paar linkjes naar de wiki zou wonderen doen.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

iisschots schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:55:
Als het goed is moet we als Crew dat kunnen doen. Maar wanneer er iemand anders is die actief is op F@H het teamaccount wil onderhouden graag.
Dat wil ik wel doen, kleine moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
smoking2000 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Dat wil ik wel doen, kleine moeite :)
Graag, zie je kans vannavond met mij contact op te nemen? Gegevens staan wel in het profiel. (bij voorkeur via IM of irc :) )

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1