Toon posts:

externe harddisk verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe harddisk, met daarop erg belangrijke bestanden, kan ik niet meer benaderen: hij is niet meer zichtbaar in 'Mijn computer'. Hij is nog wel zichtbaar in de onderste helft van Schijfbeheer als Schijf 1, maar dan met type-aanduiding 'Onbekend' en 'niet-geïnitialiseerd' en volledig "Niet toegewezen' ruimte (het zijn eigenlijk 2 logische schijven D en E).
Is misschien m'n eigen schuld, ik heb Schijfdefragmentatie handmatig beëindigd (proces beëindigd in Windows Taakbeheer). Initialiseren van de schijf in Schijbeheer werkt niet. Wat te doen? fixmbr of iets dergelijks? of werkt dat alleen voor de systeemschijf?

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Hum,,ik heb ooit eens GetDataBack progje gebruikt.
Werkte perfect.
Wel effe zorgen dat je een schijf heb die ruimte genoeg heb om recoverde data op te slaan.
Progje hersteld namelijk niet je data,,maar kopieerd de gevonden stukjes.

Logisch ook,,want het blokkeerd alle write opties naar die drive om erger te voorkomen.

Succes

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb zelf heel af en toe dat mijn externe schijf niet meer wordt herkend in zijn case. Wat ik dan doe, is de schijf eruit halen, in mijn pc zetten, keertje booten en weer terugzetten. Hierna werkt hij weer top.