[Vista] Heb ik nou de 32 of 64 bit ?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik ben vista aan het testen. Nu vraag ik me af welke versie ik heb. Ik dacht namelijk dat ik de 64 bit versie had maar mijn program files map heet x86 (naar mijn weten betekent dit 32 bit). Aan de andere kant zie ik wel dat ik kan kiezen voor explorer 64 bit en zie ik bij de eigenschappen van deze computer 64 bit besturingssysteem staan.

Iemand enig idee waar ik in vista info kan vinden over de versie?

Ik heb trouwens al gezocht maar deze "noob8tige" vraag kan ik nergens beantwoord vinden.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15
Je hebt de 64 bits versie. Als je de eigenschappen bekijkt van 'computer' (start knop, dan halverwege het rechter rijtje), staat dat dan niet bovenaan ergens?

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 21-12-2006 22:36 ]

• michielvz
sewer schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:34:
Je hebt de 64 bits versie. Als je de eigenschappen bekijkt van 'computer' (start knop, dan halverwege het rechter rijtje), staat dat dan niet bovenaan ergens?
Die x86 map zijn dan 32 bit aplicaties ? Moet ik dat zo zien ?
Hij installeert mn Audigy 2ZS 64 bit drivers wel automatisch in die map.

• sewer
Ik heb de 64 bits versie van vista nog niet geinstalleerd, maar bij de XP versie was het zo dat je 2 program files folders hebt, "<drive>:\program files" en "<drive>\program files (x86)". In die laatste kwamen inderdaad de 32 bits applicaties terecht.

Maar kun je echt niets zien bij de eigenschappen van 'computer'? Dat moet daar echt wel staan. Of lukt het je niet om die eigenschappen te vinden?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03 20:15
sewer schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:43:
Ik heb de 64 bits versie van vista nog niet geinstalleerd, maar bij de XP versie was het zo dat je 2 program files folders hebt, "<drive>:\program files" en "<drive>\program files (x86)". In die laatste kwamen inderdaad de 32 bits applicaties terecht.

Maar kun je echt niets zien bij de eigenschappen van 'computer'? Dat moet daar echt wel staan. Of lukt het je niet om die eigenschappen te vinden?
bij vista is dit ook zo.

• michielvz
In mijn startpost zie je staan dat ik idd bij de eigenschappen van de computer zien staan :

Type computer: 64-bit besturingssysteem

Zojuist de x64 nvidia drivers geinstalleerd. Als ik de 32 bit versie van vista zou hebben zou die dat toch niet accepteren ?

• sewer
Als het goed is niet. Maar ja, meten is weten. Dus met een beetje tweakerspirit (en een restorepoint) probeer je toch gewoon uit of die 32 bits driver installeert :? Dan weet je dat ook weer als je dat zo graag wilt weten.

Ik had inderdaad je startpost niet helemaal goed gelezen (dat je de eigenschappen van computer al zelf gevonden had), maar ik begrijp dan je hele topic niet zo goed. Je dacht de 64 bits versie geinstalleerd te hebben, en bij 'computer' wordt dat bevestigd, maar je twijfelt toch nog welke versie je geinstalleerd hebt :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als jij ziet staan "64 bit besturingssysteem", dan heb jij de 64 bit versie van Vista geïnstalleerd. Dat lijkt mij vrij logisch.

🌞🍃

• michielvz
Ik snapte de x86 map niet, nooit ervaring gehad met 64bit besturingssystemen.

Bedankt !

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

(Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat t de 64-bit versie is, maar...)
Wat staat er als je Start --> Uitvoeren --> ' winver' intypt?

• michielvz
Windows vista ultimate, staat niets over 64 bit.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
michielvz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:04:
Ik snapte de x86 map niet, nooit ervaring gehad met 64bit besturingssystemen.

Bedankt !
Klik!

iRacing Profiel

Pagina: 1