Domeinnaam -> IP

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
Hallo,

Mijn site wor dop dit moment gehost bij freehostig.. ik heb daar een pakket van 180 piek per jaar. aangezien deze hoster bijna falliet is wil ik over stappen naar een andere provider/hoster, maar nu ben ik net thuis bezig met een kleine server op te zetten... Maar nu vroeg ik me af of ik niet mijn domeinnaam door te laten komen naar mijn eigen IP waar mijn servertje staat??

AT Speedener

• Speedener
Oeps verkeerde forum... Modjes kan je deze ff naar hosting gooien??

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Kan wel, moet je wel een DNS server draaien geloof ik

DIT IS MIJN WEBSITE

• Speedener
Ok maar ik geloof dat mijn DNS nummer steeds veranderd. kan ik zorgen dat het steeds het zelfde blijft???

En hoe geef ik dat door bij de domeinnamen dienst??

Verwijderd

Als je een variabel ip adres hebt, is het geen goed idee om thuis een dns server te draaien. Een dns entry wordt n'l gecached, dus als jij van de ene op de andere dag een ander ip hebt, is je site niet meer te bereiken via je domeinnaam.

Een betere oplossing is om het gewoon bij een andere hosting provider te dumpen.

• Speedener
Ik heb wel een vast IP

• Speedener
Ho ekom ik aan een DNS nummer?

Verwijderd

Ok je doet het volgende, je brengt je domein volledig over bij een andere hosting provider, die laat je vervolgens ook de DNS'en draaien en dan voila probleem opgelost.

Wil je wel zelf hosten omdat je een vast ip adres hebt, laat dan iemand anders je DNS draaien en geef dan aan dat je www entry moet verwijzen naar jou ip adres.
Pagina: 1