Toon posts:

Systeem kopen.... advies please ?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil deze zomer eens een goede computuer aanschaffen maar de bottleneck zit 'em in de harwarekeuze :)

dit is mijn opstelling, wie een beter advies heeft moet het maar posten, PLEASE? thanks

- AMD Athlon 700mhz 3.50x200mhz
- Asus K7V VIA KX133 4X AGP PC133 AMD Athlon
- A-Open HX08 Bigtower lownoise CE ATX 300 Watt
- 128 MB SDRAM 133Mhz A-merk
- 30,7 GB Maxtor 7200rpm,U-DMA66 MAX40 plus 2MB
- 22" Iiyama A201HT
- Geforce 2 GTS 32mb
- Epson 870 photo printer
- Epson Perfection 1200 USB scanner

al de andere meuk, dvd-speler, geluidskaart,diskdrive enzo heb ik al.

Ik wil voornamelijk veeeeeeel grafische dingen doen i.v.m. webdesignen en als het even kan dikke spellen spelen !

zijn er nog suggesties of dingen die ik moet weten voordat ik zo'n athlon koop ????
is een 700mhz een goed idee om te kopen ???

hoor graag reactie hierover
alvast vriendelijke dank voor het bekijken en hartelijk dank als je wat hebt ge-replyed.

MAssjels mensen !!!!

****DANCE VALLEY IS GOOING TO BE MASTEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRR****

Verwijderd

bij veel grafisch werk een nvidia kaart niet zo'n goeie keus. ze hebben bagger 2d. ik heb ongeveer het zelfde setje gf1 + iiyama 22" en ben niet tevreden.

kijk is naar een g450 of v5 5500. echt stukken beter die 2d.

Verwijderd

Proc. is goed, 700mhz is mooie proc.

Ik wil geen oorlog over ASUS of Abit openen, maar ik zou echt een Abit KA7 nemen. Heb je een brander? neem dan ZEKER een KA7-100, die heeft 4 IDE poorten, alles op master, goed voor de performance en UA/100. Abit KA7 is sneller, en dan zeggen ze dat Asus K7V stabieler is, maar me Abit is stabiel genoeg om op 800mhz een paar uur te UT'en. (700@800 dmv. FSB) Bij een Athlon gaat OC'en met FSB toch niet verder dan FSB 113 ongeveer.

Dan over dat geheugen, als je echt VEEEEEL grafische dingen gaat doen krijg je daar probleempjes mee, ik zou dan toch ECHT wel even 256MB nemen hoor, anders gaat hij zich toch weer ziek swappen! Montitor is schitterend, het is trouwens 21" alle 21" monitoren noemen fabrikanten 22", maar volgens mij is 21,4" nog altijd 21" afgerond :)

Verwijderd

SuB, wil je je muil even houden, dat jij nou gewoon zwaar ANTI Nvidia bent hoeft niet te zeggen dat jij meteen maar mensen moet misleiden, want de Voodoo5 is bij uitstek een GAMESCARD, ja hij heeft dan wel FSAA, maar in 2D in 1600x1200 moet je dan een Voodoo5-6000 hebben en het VREET kracht! dus dat is ook nog niet zo heel veel goeds hoor, en die Voodoo5-5500 is langzamer dan GeForce2, dus wil je nou even gewoon JE MUIL HOUDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O JA!! EN DAN NOG IETS, die G450 is niet echt geschikt voor vette spellen en die wil hij ook spelen, ik wordt jouw beetje zat SuB

Verwijderd

Topicstarter
hehhehe.. thanks Bloody-Titan :)

wat betreft je advies, zal wel rondkijken voor die mobo.
THANKSss

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
leuke reacties :D

Ik ben dik tevree met mijn GeForce 2 ( al heb ik em net 5 uurtjes draaien :) ), speel alleen games en internet veel, gaat prima. Hij trekt nog is 20fps meer als mijn TNT2u en die was al sneller als de Matrox G400 dus voor gamen die N'Vidia kaart nemen. Voor grafisch werk zou ik het niet weten.
Misschien die HDD omwisselen voor de 1 uit de IBM DTLA serie, volgens mij was die sneller ( ook iets duurder ) en 256MB ram is ook aan te bevelen idd.

Flickr | Lego collectie

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Titan said it all....
Ik ben ook op zoek naar een pc (ja ja jullie krijgen de specs later :)..
Mag ik vragen hoeveel je dit kost en vooral WAAR ga je het kopen..... das op dit moment mijn grootste probleem

Sorry maar ik kan echt niks anders zeggen dan 256 mb als je "grafisch" gaat doen + de rest van Titan :) Thx

Verwijderd

Ow ja, die IBM is indeed iets sneller, maar het is ZO weinig dat het de prijs niet waard iz.

Over die GeForce 2 van jouw, dat hij maar 20fps sneller dan je TNT2U is snap ik niet? speel je op lage resoluties ofzo (800x600, 1024x768) :) Ik speel alles op 1600x1200, vandaar duzzja, dan merk je het verschil vast wel :) (van 5fps naar 40fps)

Verwijderd

Ja wat zou ik nou eens zeggen in plaats van de dubbele post die hier stond...

SuB, wil je je muil houden!!! ofzo? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop mijn shit bij Comptechworld.nl
totale kosten zal wel uitkomen rond de 5500 ofzo..

• Daan
  • Laatst online: 20:17
OK wat ik zou kiezen:

- AMD Athlon 700
- Abit KA7-100
- A-Open HX-08 Big Tower 300W
- 256MB RAM PC133
- 30GB IBM DTLA 7200 rpm HD
- 22" Iiyama A201HT
- GeForce 2 GTS 32MB

En waarom?

- Abit KA7-100: Net wat Bloody-Titan zegt...
- 256MB RAM PC133: Heb je nodig als je gaat Photoshoppen e.d... en dat ga je.. :)
- 30GB IBM DTLA 7200 rpm HD: IBM is net ietsje sneller en net ietsje goedkoper..

Verder geen op of aanmerkingen.
Succes der mee!

Bloody-Titan: Wij liggen mekaar wel.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Phreak en Blood

:)

Zal even wat dingen bestellen......heeheh

• IceStorm
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Pickpocket bedankt.. dat wordt als mijn vader een beetje meewerkt ook 'mijn' winkel (hoe leg je iemand uit dat een internetshop VEILIG is... ;))

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
Jep daar heb ik nou ook last van.
Is m'n pa het eindelijk er mee eens met het systeem dat ik wil aanschaffen (Athlon650, 20gb 7200rpm, 128mb, viper II, abit ka7, sblive player, pioneer 105s) zit ie ook te zeuren nu ik het bij eynstein wil bestellen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm > heel simpel....gewoon bestellen en als het aankomt voor je deur, netjes opendoen en zeggen tegen je pa " YO PA, MIJN SHIT IS HIER, PAY THE MAN !! "

hehehe... gewoon onder rembours bstellen,weet je zeker dat je je shit krijgt en niet geflest word

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Bloody-titan:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat je voor 1600x1200 in 2D een V5-6000 of een Geforce2 GTS nodig hebt? Elke moderne videokaart kan tegenwoordig 1600x1200@75Hz (of meer) weergeven. Als je de weergave in 3D bedoelt dan geef ik je gelijk, alhoewel een Geforce2 op 1600x1200@32bpp ook niet al te snel is.

The need for speed drives me

• Speedy
Titan, ik haal die 20fps meer in 1024x768, 32bit kleur en 32bit textures in Q3A demo 1.
Q3A is het enige wat ik in die res speel, Half-Life gaat in 800x600 en Unreal Tournament ook. Deus Ex in 640x480.
Heb ook maar een realatief trage 450mhz Pentium 3 draaien, dat is de bottle neck.
Maar ja, het gaat eigenlijk alleen maar om Half-Life en daar zit ik constant op 60fps ( wel meer, maar dat laat ie om 1 of andere reden niet meer zien in de fps meter, iemand een idee? ).
Die IBM zou mij het geld waard zijn, ben erg tevreden met mijn "oude" IBM schijf, lekker stil en snel, dus de volgende wordt er 1 uit de DTLA serie.

Flickr | Lego collectie

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
<Beetje off-topic>
Een AMD Athlon draait op een 100MHz (DDR) bus en daarom heeft een Athlon700 een multiplier van 7 ipv 3,5 (7x100MHz DDR).
</Beetje off-topic>

Verwijderd

Ik zou zeker voor die KA7 gaan, me vriend in de states heeft dat ding dus gewoon stabiel op 134MHz Ev-6 bus.. De grap is je hebt een FSB setting die iets van 117 118Mhz wil draaien, daarna komt de cpu+ functie in actie en kun je de EV-6 bus nog eens 28MHz opvoeren. Helaas beperkt door zij Maxtors kon hij niet sneller dan 106MHz + 28MHz CPU+

Verwijderd

jullie hebben zeker geen turbogl gedownload
bij matrox als je dat wel doet draait de g400 sneller dan tnt2ultra en geforch met opengl in quake3 timedemo1 high quilaty
in 1024\768

Verwijderd

jullie hebben zeker geen turbogl gedownload
bij matrox als je dat wel doet draait de g400 sneller dan tnt2ultra en geforch met opengl in quake3 timedemo1 high quilaty
in 1024\768

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ibm harde schijven die hebben nog steeds veel last van bad sectors. Ik las laatst hier ergens dat 15 % binnnen een jaar crasht. Ga dan voor kwaliteit en niet voor snelheid en koop een fire ball of zo. In snelheid maakt dat toch weinig uit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Speedy
Mij werd juist het tegenovergestelde verteld, Maxtor ging in verhouding vaak stuk en met IBM waren weinig tot geen problemen...

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik heb nog nooit probs gehad met ibm's en slecht 1x met een western digital maar dat kwam door vervoer. over matrox en andere merken kan ik nix zinnigs zeggen

Verwijderd

Topicstarter
ik had een quantum bigfoot, lagers verrot,ALLE DATA WEG !!!! @#%@#%@#%-ding !!

wat ik me nog meer afvraag is hoeveel de prijzen verschillen van de hardware bij comptechworld.nl en op computerbeurzen.

scheelt het nou echt zoveel in prijs ???
kan ik sommige dingen beter bij beurs halen of gewoon alles bij e-commerce siteje ?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Gewoon bij een computerzaak in de buurt. Is iets duurder maar meestal zit er nog een technische dienst aan verbonden die er wel uitkomen als jij er niet uitkomt. Dit heb je op een beurs en e-commerce winkel niet. En als er iets kapot is kun je zo langs gaan en hoef je niet het halve land af te rijden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Waarom is een GeForce II GTS dan 800 gulden en een Matrox G400 400 piek? juist, GeForceII GTS is gewoon beter
Pagina: 1