Toon posts:

Aardige setup, maar is het ook compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende samengesteld:

Moederbord = Asus A8R-MVP (CrossFireXpress 1600)
Processor = AMD Athlon 64 3200+ Box S939 (heatsink & koeler inbegrepen)
Geheugen = Corsair DDR400 PC3200 512 MB
Harde schijf = Maxtor DiamondMax 20 - 80GB 7200RPM S-ATA-II 8MB
Kast = AOpen QF50D Black/Silver +350W

Ik vroeg me echter af of deze basis-componenten wel compatible zijn met elkaar
. M'n vader vertrouwt mij erop dat ik alles in één keer afhandel, dus liever geen terugverzendingen enz. omdat componenten niet compatible waren met elkaar. Hopelijk kunnen jullie me dan ook met het volgende helpen:
  1. Past het moederbord in de kast? Beide zijn ATX, ze zouden dat wel moeten doen. Ook wat betreft aansluitingen/kabels (aantal pins enz.)?
  2. Heb ik de juiste harde schrijf voor dit moederbord uitgekozen? Harde schijf is S-ATA-II. Kan er ook een normale ATA worden aangesloten?
  3. Is het moederbord compatible met CPU (s939) en geheugen (ddr400). Als het goed is wel, aangezien moederbord een socket s939 is en ddr400 ondersteunend is, maar misschien zijn er andere dingen waar ik ook op moet letten?
Ten slotte, moeten er nog extra dingen worden aangeschafd? Bijvoorbeeld kabels, een vriend van me zij echter dat de componenten (zoals moederbord, harde schijf en voeding enz.) al meestal van kabels zijn voorzien, dus dat je dit niet extra behoeft te kopen. Ik weet daarnaast ook dat ik nog koelpasta moet kopen, is dit echter vereist?

Een beetje lullige vraagjes maar ik wil echt zeker zijn van m`n zaak :*)

Hartelijk dank!!! 8)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX is ATX, dus dat zal gewoon passen.
Het is een S939 mobo, dus daar zullen gewoon S939 cpus op gaan (dat is toch wel een beetje basiskennis). De asussite heeft een mooie compatibility list voor zowel geheugen als cpu, dus kijk daar eens op.
Verder heeft het bord zowel S-ATA als ATA aansluitingen, dus beide kun je gewoon(ook naast elkaar) gebruiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. ATX past in ATX kast, dus waarom niet inderdaad.
2. Als er IDE kanelen op het moederbord zitten. Waarschijnlijk wel.
3. Dat staat gewoon in de specs van je moederbord.

Kijk even wat voor accessoires je bij je moederbord krijgt. Vaak krijg je er gewoon IDE/Sata kabels ed bij. Misschien een powercable, al zal die er ook wel bijzitten. Als je een boxed processor koopt hoef je geen koelpasta te kopen, dat zit er al op.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Koelpasta zit standaard bij een boxed CPU.