Toon posts:

Geschrokken van een krantenartikel

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vanochtend lekker in de bus en zat zoals ik altijd doe de spits te lezen. Ik blader altijd door naar reply2all omdat daar de meest interessante dingen te vinden zijn (naar mijn mening).

Ik stuitte op een bericht wat naar mijn mening niet kon. Het bericht had als titel: "Bond tegen vloeken". Dat klinkt als een aardige titel. Maar het bericht heeft mij heel erg geschokt! het begon namelijk met de ziekte dat momenteel doodsoorzaak nummer één is in Nederland, dat niet één keer, maar vele keren achter elkaar.

Ik heb helaas het bericht niet kunnen vinden om het hier neer te zetten.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, is het veroorloofd om over zo over die ziekte te spotten en/of godslastering.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:06 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar heb je het nou over? :? Misschien moet je even het eea verduidelijken want ik snap niet waar je nou een mening over wilt.

Edit: oh op die manier. Misschien moet je toch even posten wat er nou ongeveer in het artikel stond, zo is het lastig beoordelen.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 21-12-2006 22:09 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RoD schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:01:
Waar heb je het nou over? :? Misschien moet je even het eea verduidelijken want ik snap niet waar je nou een mening over wilt.
kanker?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je ook het artikel gelezen, of enkel het woord 'kanker'?

Ik vind namelijk dat mensen soms veel te moeilijk doen om sommige dingen. Als het bij zo'n "bond tegen vloeken" gebruikt wordt, heb ik er (ookal vind ik die bond een beetje té soms) niets tegen. Ook als het gebruikt wordt als niet-ziekte en niet-scheldwoord, kan het prima. (Zie...)

Helaas wordt het heel vaak als scheldwoord gebruikt, wat het woord meteen al iets mee geeft als je het leest/hoort. Let er op dat het niet altijd zo bedoeld is, en voel je dus ook niet zo snel aangevallen daardoor.

Als het woord 'AIDS' in de krant staat (was dat niet doodsoorzaak #1?), ga je dan ook trippen?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je een bond tegen vloeken hebt, dan zal er vast wel wat gezegd worden over kanker. Moeilijk te vermijden, aangezien het een redelijk populair scheldwoord is. Helaas...

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een beetje aangepast, maar de manier waarop t neergezet werd deed me pijn. Ik citeer: kankerkankerkankerkanker Zo,.... dat begin liet mij schrikken. ik heb het verder ook helemaal gelezen. ik probeer het artikel nog te zoeken.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

TheZeroorez schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:06:
Als het woord 'AIDS' in de krant staat (was dat niet doodsoorzaak #1?), ga je dan ook trippen?
Volgens mij Hart- en Vaatziekten, maar dat bekt niet zo lekker natuurlijk.
Over godlastering, dat zou ik in dit topic maar even buiten beschouwing laten. De ervaring leert dat gelovigen en niet gelovigen het daar toch niet over eens worden.
Ik vloek zelf wel regelmatig, maar niet in het openbaar. Meer als in: "#$^%#^%#@ compu, doe eens doorrrrrrrr!". Af en toe je frustratie verbaal uiten moet kunnen.
Ik vind het meer een probleem hoe veel jongeren tegenwoordig praten en schrijven. Ik krijg er het idee bij dat ze niet weten wat ze zeggen en al helemaal niet hoe je gewoon Nederlands moet gebruiken. Ja, ik ben teleurgesteld in de jeugd van tegenwoordig -O-

[ Voor 50% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-12-2006 22:13 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SayWhatAgain! schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:09:
[...]
Volgens mij Hart- en Vaatziekten, maar dat bekt niet zo lekker natuurlijk.
Volgens mij is dat ook de doodsoorzaak nr1 in Nederland, maar dat is geen scheldwoord dus dat zal niet zijn wat de TS gelezen heeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit is even wat duidelijker.. (Een kleine moeite voor de startpost, of niet :X)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/kanker.jpg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:09:
Ik heb het een beetje aangepast, maar de manier waarop t neergezet werd deed me pijn. Ik citeer: kankerkankerkankerkanker Zo,.... dat begin liet mij schrikken. ik heb het verder ook helemaal gelezen. ik probeer het artikel nog te zoeken.
Wie zei dat en in welke context? In ieder geval, iets op die manier proberen uit te drukken neem ik sowieso al niet serieus.

Edit: Hmm, dat artikel vind ik nou niet echt schokkend ofzo. Vind het opzich wel bij het bericht passen.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 21-12-2006 22:14 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
niels88 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:13:
Dit is even wat duidelijker.. (Een kleine moeite voor de startpost, of niet :X)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/kanker.jpg
Tja, da's iets anders dan wat de TS aangeeft.. Het is inderdaad 'n heel lang stuk aan 'kanker' achter elkaar, met 'n enorm debiele brief erachter. Ook is het geen artikel, maar 'n ingezonden brief.

In dit geval vind ik het wel erg vreemd dat dit geplaatst is ja. De schrijver heeft op zich wel 'n punt, die bond tegen vloeken is gewoon dom.. Maar het wordt inderdaad op 'n vrij heftige manier gebracht...

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 21-12-2006 22:16 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik weet niet waar deze brief een reactie op is (een of ander tv programma blijkbaar :? ) maar dat dit geplaats is in de spits vind ik eigenlijk niet kunnen. Deze mevrouw heeft blijkbaar iets tegen de Bond tegen het Vloeken....

Als er iets is waar ik me ontzettend aan kan ergeren is het wel het gebruik van kanker als krachterm. Ik zit regelmatig in de tram in Den Haag en daar lopen soms figuren rond die geen zin kunnen uitspreken zonder dat er kanker in voorkomt.....
Een bond die mensen een stukje bewuster probeert te maken van wat ze eigenlijk zeggen kan ik alleen maar toe juichen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-01 22:35

Goverman

not loaded

Als er iets is waar ik me ontzettend aan kan ergeren is het wel het gebruik van kanker als krachterm. Ik zit regelmatig in de tram in Den Haag en daar lopen soms figuren rond die geen zin kunnen uitspreken zonder dat er kanker in voorkomt.....
Datzelfde heb ik nu ook... o.a. bij het gebruik van vloeken en het gebruik van Jezus (als scheldwoord). Jouw irritatie bij het woord kanker als krachtterm deel ik overigens ook.

Eigenlijk heb ik meer een hekel aan het ongebreidelde gebruik van krachttermen in het algemeen en vloeken in het bijzonder. Maar aan de andere kant beschuldig ik mij ook wel eens aan het gebruik van krachttermen, al blijft dat binnen de perken...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

W&L is niet de juiste plaats voor dit topic. Aangezien de topicstarter niet in NSTM of de HK kan, sluit ik het topic.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.