Toon posts:

Outlook 2003 duaal gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk hebben we het volgende:

ca. 15 pc's waarvan ze alle 15 toegang tot internet
gebruik van outlook 2003 middels 1 enkele pst bestand
een server met daarop: windows server 2003 x64 standaard
en 1 digibete directeur waarvoor het niet allemaal onduidelijk moet zijn.

We willen dat enkele pst bestand vanuit elke computer tegelijkertijd kunnen openen en kunnen bewerken. Nu is het zo dat er laatst windows exchange server 2003 is aangeschaft, maar deze doet het niet op onze windows server x64. Wat stress zoal niet kan aanrichten.

iemand de oplossing? IMAP is niet echt een oplossing. De meeste werknemers snappen er niets van en onze IMAP is daarnaast ook nog eens ontzettend traag.

Kneur

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Waarom deel je dat PST bestand ? Gezien de hoogstaande kwaliteit van de oplossing, gaat het voornamelijk om de mail die door het bedrijf heen gaat. Dan zou ik overal gewoon een aparte mailbox plaatsen.

Was het trouwens niet zo dat je bij MS altijd mocht downgraden ? Dus je Server 2003 x64 downgraden naar een gewone Server 2003 ? Dan Exchange erover heen, en iedereen is gelukkig.

Verwijderd

Topicstarter
Het Pst bestand wordt gebruikt om naar buiten te corresponderen. Binnen het bedrijf kan maar 1 persoon per keer outlook open hebben. begint bij menig mens zo langzamerhand te kriebelen.

Is X64 niet een goedkopere versie dan server 2003?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom wil je er maar 1 hebben om naar buiten te comuniceren ?
wat is het doel ervan ?
wat is het bezwaar om meerdere pst files te hebben ?

nofi, maar he als wij het al niet begrijpen snap ik ook dat je directeur er moeite mee heeft ;)

Iperf

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

grimson

domeingrommer

Windows 2003 R2 x86 aanschaffen en Exchange 2003 installeren. (15 CAL's aanschaffen :) )
Voor iedereen een mailbox aanmaken en eventueel in je publieke folders een map delen.
(waarom zou je anders een Exchange Server aanschaffen, gebruik hem dan ook :) )

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zolang microsoft het al af te raden vindt om pst-files op een netwerkshare te zetten is het delen van die dingen in een productieomgeving zondermeer een no-go. Als je exchange al hebt aangeschaft is de enige oplossing die serieus in aanmerking komt een server aan te zwengelen en exchange te installeren.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Is de 64 bit versie niet de nieuwste versie van windows server, deze was reeds een OEM versie en is volgens mij voorlopig alleen nog maar als OEM versie verkrijgbaar

En kan uiteindelijk de 2007 versie van exchange server dit probleem mogelijk oplossen, dan hoef ik ook niet te downgraden en kan er toch met 1 pst bestand gewerkt worden toch?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laat dat hele concept van met 1 PST bestand werken alsjeblieft of volledig los, of ga in zee met een professioneel automatiseerder.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:36:
[...]kan er toch met 1 pst bestand gewerkt worden toch?
Nee. Non. No. Nein. Njet.
Als er iets een prutsoplossing is dan is het dat. ;)

En al suggereert elevator met dat 'of' of je een keuze hebt door een professioneel automatiseerder in te huren: ook dan krijg je dat niet. Gedeelde pst-files is een no-go.

[ Voor 25% gewijzigd door Lustucru op 22-12-2006 17:32 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
niesje schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:31:
[...]

Nee. Non. No. Nein. Njet.
Als er iets een prutsoplossing is dan is het dat. ;)

En al suggereert elevator met dat 'of' of je een keuze hebt door een professioneel automatiseerder in te huren: ook dan krijg je dat niet. Gedeelde pst-files is een no-go.
En dan zal ik het nog niet eens hebben over pst-files op een netwerk-share wat al not-supported is...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:57:
[...]

En dan zal ik het nog niet eens hebben over pst-files op een netwerk-share wat al not-supported is...
Nou, dat valt wel mee. Het werkt wel, maar is niet echt bruikbaar doordat de file gelocked wordt als iemand hem opent. Maar inderdaad, gewoon niet doen.

TS: de vragen over de versies kun je gewoon bij Microsoft stellen, ze zullen je dan vertellen of het wel of niet gratis kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1