[iTunes windows]Automatisch verplaatste muziek opzoeken

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het ook mogelijk om iTunes automatisch mp3bestanden op te zoeken die verplaatst zijn?
Ik heb redelijk veel bestanden verplaatst. Sommige staan op m'n computer en sommige staan op gedeelde netwerkschijfen (die zijn gemapt als een netwerkschijf). De naam van de mp3's zijn niet veranderd, alleen de locaties.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Nee dat kan iTunes niet. De makkelijkste manier is een dead track remover draaien om verplaatste nummers uit de library te verwijderen en dan je hele muziek folder opnieuw toe te voegen. Nadeel is dan alleen dat je je rating ed kwijtraakt.
Als je dit allemaal wilt behouden zou je de xml van de iTunes library zelf moeten aanpassen (bij alle files pad aanpassen). Maar dat is echt een pokkewerk...

Verwijderd

Hier stoor ik me ook altijd aan, maar goed, dat zal er ooit nog wel in komen. Tot dan toen maak ik gewoon om de zoveel tijd mijn library leeg en vul deze opnieuw.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, dat zuigt, want hij moet niet alle bestanden toevoegen etc. Naja, dan ga ik maar opzoek naar een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt iTunes je muziek automatisch laten beheren, dan hoef je je hier geen zorgen meer om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen zin hebt om ID3 tags goed te zetten dan gaat dat beheren een stuk moeilijker voor iTunes en doe ik het liever zelf, Maar dan zou iTunes wel moeten snappen dat je af en toe es wat verplaatst. Windows Media Player zoekt verplaatste bestanden ook lekker zelf op, kortom het is geen hip nieuwtje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Af en toe iTunes Library Updater draaien en je iTunes is weer helemaal up to date. Het verwijdert en voegt muziek toe en je tags worden bijgewerkt als je die buiten iTunes hebt getagged. Super programma! Helaas bestaat het alleen voor windows en niet voor macosx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
ElisabethM schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:25:
Af en toe iTunes Library Updater draaien en je iTunes is weer helemaal up to date. Het verwijdert en voegt muziek toe en je tags worden bijgewerkt als je die buiten iTunes hebt getagged. Super programma! Helaas bestaat het alleen voor windows en niet voor macosx...
Fijn om te weten ik wist dit niet.
Misschien helpt het.
Ik wordt overigens kots en kotsmisselijk van iTunes , het ligt altijd dwars eigenlijk blijkt
Apple software nog veel irritanter dan Windows.
Wat een baggerprogramma is dit als je en probleempje krijgt.
Ik heb bv iTunes bieb op een netwerkschijf staan.
Dit is niet aan te raden aangezien als de verbinding wordt verbroken iTunes iedere keer zonodig weer op zijn default plek gaat staan en er volkomen schijt aan lijkt te hebben dat ik dit niet wil.
Wat een dom stukje software. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:01:
[...]

Fijn om te weten ik wist dit niet.
Misschien helpt het.
Ik wordt overigens kots en kotsmisselijk van iTunes , het ligt altijd dwars eigenlijk blijkt
Apple software nog veel irritanter dan Windows.
Wat een baggerprogramma is dit als je en probleempje krijgt.
Ik heb bv iTunes bieb op een netwerkschijf staan.
Dit is niet aan te raden aangezien als de verbinding wordt verbroken iTunes iedere keer zonodig weer op zijn default plek gaat staan en er volkomen schijt aan lijkt te hebben dat ik dit niet wil.
Wat een dom stukje software. :(
Je gebruikt het niet zoals het hoort. Apple heeft het niet zo op minderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 11:28
Geqxon..doe es niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel zo :)

Als je gaat klooien met instabiele bronnen (een draadloos netwerk gok ik zo), dan kan een programma redelijk raar gedragen. Het is slimmer om op de computer waar je alles vandaan haalt iTunes te installeren, je muziek te sharen en dan te beluisteren vanaf de computer waar je achter zit.

Het is ook het beste om iTunes de muziekbestanden zelf te laten beheren, dan heb je er geen omkijken meer naar. Ik doe dat nu al een jaar lang, en het boeit me echt niet meer hoe dat ene mapje heeft waar mijn rockmuziek in staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n hekel aan iTunes heb (ik ook), waarom dan niet het oude en vertrouwde WinAmp gebruiken?
Vanaf versie 5.2 zit er automatisch een iPod-ondersteuning in.
Gebruik je een oudere versie, dan kan je altijd een plug-in downloaden van deze site http://www.mlipod.com/ .
Pagina: 1