Laptopconfiguratie

Pagina: 1
Acties:

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik ben op zoek naar een laptop voor erbij (budget ± € 650)

Iets meer achtergrondinfo. Ik heb een gewone (prima) desktop draaien (van Dell) en die gebruik ik voor de zwaardere applicaties (PSP, Pinnacle, etc).

Het is de bedoeling dat de laptop door mij vrouw gebruikt gaat worden voor MSN, fotootje downloaden, bekijken etc.

Wel vind ik het van belang dat ik, via m'n draadloze netwerk, via m'n laptop een film-/foto-/muziekbestand van de desktop via het netwerk kan openen en afspelen via tv/home cinemaset...
Zit er bijv. standaard een S-video uit op alle laptops? hoe belangrijk is een losse videokaart ipv shared ivm draaien DVD's...

Is hiervoor een Duo Core of (amd) X2 nodig, ik denk het niet...

Zelf denk ik bij Dell uit te komen, prijstechnisch gezien...

Ik wacht jullie reacties af!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort dingen kun je in principe al met iedere notebook die je tegenwoordig kunt krijgen.
Zit er bijv. standaard een S-video uit op alle laptops?
Nee
hoe belangrijk is een losse videokaart ipv shared ivm draaien DVD's...
Ook op shared dignen kun je prima videootjes kijken.

Verder zou ik voor je notebook zeker niet bij Dell kijken. De budget serie van Dell is namelijk rotzooi, kwalitatief kun je dan echt beter krijgen wil je een beetje solide notebook (kijk eens naar Toshibas of HP, die heb je ook al vanaf €600 maar die is echt stukken beter).

Verwijderd

Uit de FAQ
Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed?

Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen :)

Wil je graag een voorbeeld zien van een complete en specifieke Hoe-is-dit-systeem vraag, klik dan hier. Wil je graag een voorbeeld hoe het niet moet, klik dan hier.