Toon posts:

PBR for descriptor 2

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik zit met een probleem....

Toen ik mijn computer weer opstartte kreeg ik al snel een foutmelding. Hij boot namelijk helemaal niet meer op. Je krijgt alleen een foutmelding. Deze foutmelding luidt als volgt:

"www.dell.com

Loading PBR for descriptor 2... done.

Schijffout
Druk CTRL + ALT + DEL om opnieuw te starten"

Dit is de preciese foutmelding. De rest van het beeld is zwart. Weet iemand misschien hoe ik hem kan fixen. En ik heb dus geen windows xp cd om de boot te fixen.... Alvast bedankt
Groeten Richard..

PS HELP ME MAMA! :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een simpele Google op jouw foutmelding leert dat een FIXMBR in veel gevallen helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal is kijken of dat lukt,

uhm ik heb de windows xp cd gevonden trouwens en ik weet ook precies wat ik moet doen:

Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt (de "anciens" onder de pc-gebruikers zullen nu waarschijnlijk in tranen uitbarsten en terugdenken aan heerlijke tijden wanneer je nog écht baas was over je pc, droog snel die tranen zodat we kunnen voortgaan).

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Maar ik weet nu dus niet zeker of je dan al je bestanden van je computer kwijt bent want ik heb geen backup (nouja het is tenminste van mijn neefje en die heeft geen back-up gemaakt) En er staan heel belangrijke bestanden op die echt niet mogen kwijt raken. Dus weet misschien iemand als ik het bovenstaande doe of ik dan al mijn bestanden gewoon behoud (het gaat vooral over mijn documenten )

En oh ja! ik heb niet zo heel erg veel verstand van computers |:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 21:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En oh ja! ik heb niet zo heel erg veel verstand van computers |:(
Blijkbaar ook niet van het lezen van subforumtitels en een zinnige kiezen :/

Je hebt een probleem met je software (OS) en mogelijk harde schijf. Dus post je in Videoplanken & Beeldkanonnen :?

Verder heb je het meermaals over een DOS-prompt bij een Windows XP recovery console. Dat slaat nergens op, het feit dat ergens C:> staat maakt het nog geen DOS. DOS is een besturingssysteem dat tot Windows ME aan de grondslag lag van MS besturingssystemen, maar nadrukkelijk niet bij OS/2, NT en nazaten zoals XP.

Tenslotte is het leuk om stemmingmakend om te hebben over "de tijd dat je echt baas was over je pc" - maar dat kan nog net zo goed. Precies hoe is veranderd, wat niet is veranderd is dat je daarvoor zelf de moeite moet doen je PC meester te worden. Begin daar eens aan te werken ipv te roepen dat je geen verstand hebt. En als je op GoT gaat posten, eerst in een relevant subforum kijken, vind je niets relevants, controleer dan of je echt goed zit (hier dus niet!) en dan een topicstart maken conform het beleid van dat subforum.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.