Firewire 2.5 Disk start niet?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ga misschien wel een hele stomme vraag stellen nu:

Ik heb een 2.5 notebook schijf welke ik via firewire wil aansluiten, omdat dit minder cpu belasting zou moeten geven en het een snelle schijf betreft.

Bij de casing werd echter alleen maar een usb kabel geleverd en een standaard grote firewire kabel. Ik kocht dus een andere kabel, welke van 'gewoon' firewire naar 'mini' firewire gaat. Hiermee sluit ik de schijf aan op mijn laptop.

Als ik de schijf via usb aansluit, krijg hij stroom, start hij op, en word hij na enkele seconden gewoon beschikbaar en bruikbaar via de explorer. Sluit ik diezelfde schijf aan via firewire, dan start hij niet op. Ik vermoed daarom dat firewire geen buspower levert zoals usb dat doet. De externe casing heeft wel een 'power in' aansluiting, maar een adapter werd niet meegeleverd. Moet ik nu ook nog een externe adapter gaan kopen om die behuizing te gebruiken op firewire? Word wel een uitgebreide en dure grap zo :{

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ok, ik gebruikte dus de verkeerde keywords. Ergens op een 'far away' forum word geclaimd dat 4 pin firewire poorten geen bus power leveren... alleen de 6 pin ;(