Toon posts:

LCD tv LG 26LZ55 aan sluiten op PC,NVIDEA GF 66000 256mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe 26 inch LCD tv van LG gekocht (type RZLZ55). Nu wil ik deze op mijn pc aansluiten middels gebruik te maken van een video-S kabel.
Nu krijg ik wel beeld, maar op de een of andere manier krijg ik mijn beeld niet scherp op mijn tv. Ik kan ook alleen gebruik maken van het klonen van het beeld, want bij dual view krijg ik helemaal geen beeld. Ook bij het afspelen van een film krijg ik geen beeld.

Tevens werkt het geluid niet mee. Ik heb middels een jack kabel van mijn pc op de ingang van mijn tv het geluid aangesloten, maar geeft ook geen geluid.

Weet iemand een oplossing?

gegevens:
tv: LCS LG RZL55
videokaart: NVIDEA GeForce 6600 256mb
pc: AMD Athlon 64 3200+

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

pistole

Frutter

heeft je tv geen digitale aansluiting (dvi, hdmi, vga)? Lijkt me kwalitatief toch veel beter.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
jawel, alleen moet ik daarvoor nog grotere gaten in de muur gaan maken, om de kabel van mijn pc naar de tv te brengen. Het moet ook op deze manier kunnen, maar hoe...

Verwijderd

Ten eerste, svideo is gewoon niet 'scherp'. De resolutie is maar 720x576 waarschijnlijk veel minder dan de native resolutie van de lcd tv. Daarom gaat de TV de ontbrekende beeldlijnen interpoleren, wat onscherpte kan veroorzaken. Daarom de tv gewoon met een DVI kabel aansluiten als dat mogelijk is
Daarnaast zou je even kunnen kijken of het signaal op PAL staat ingesteld en niet op NTSC (kan in de videokaart drivers)
Ook kan een lange/slechte kwaliteit kabel onscherpte veroorzaken. (svideo = analoog)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:49 ]