HQ power, type onbekend

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 41939

Topicstarter
Ik ben op zoek naar aansturing en handleiding voor een laser.
Een vriend van me kwam hiermee en heeft over de telefoon getracht om aan mij duidelijk te maken
waar het om gaat, maar ik ben er nog niet uit.

Ik weet iig wel dat er heel groot HQ-power op de zijkant staat, maar verder geen tekst.
- Het is een zwarte cilinder, ong. 50 cm lang en 15 cm doorsnede,
- Een ophangbeugel net uit het midden.
- Aan de voorzijde een doorzichtige opening met daaromheen een iets grotere cirkelvormige verdieping,
- Aan de achterzijde een mic- besturing dmv een knop min/max,
- Aan de achterzijde een mic-ingang,
- Aan de achterzijde een DMX ingang (hij omschreef het als een ronde aansluiting, 1cm doorsnede, met 3 punten, dat lijkt mij DMX),
- Aan de achterzijde een printplaat met schakelaartjes (3 stuks meen ik),
- Aan de achterzijde een ventilator.

Meer weet ik niet erover.
Allereerst ben ik er al wel achter dat HQ power van Velleman is, en het om deze site gaat.
Vervolgens dacht ik door de omschrijving dat het mogelijk dit product is, mede omdat dit het enige cilindervormige product is wat ik kan vinden, echter heeft deze geen schakelaars of een DMX aansluiting op de achterzijde.
De omschrijving lijkt ook wel wat op het product wat bovenaan de startpagina voor laserproducten staat, deze, alleen kan ik dit ding weer nergens terugvinden.

Ik ben dus een beetje vastgelopen. Ze willen dit ding graag met nieuwjaar gebruiken, het liefst met controle over wat hij weergeeft via een laptop/computer. Echter ik weet niks over professionele aansturing/producten.

Wie wil/kan me helpen om duidelijk te krijgen waar het om gaat en wat ik er mee kan?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Lijkt mij een max 30mw lasertje met 3 kanaals DMX (pan, tilt, intensity). Te gebruiken tot maximaal 50 personen en aan te sturen met DMX software of DMX controller. Staat inderdaad niet op de HQ site dus zal wel een verlopen product zijn, staat er geen typenummer op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 24317 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:48:
Lijkt mij een max 30mw lasertje met 3 kanaals DMX (pan, tilt, intensity). Te gebruiken tot maximaal 50 personen en aan te sturen met DMX software of DMX controller. Staat inderdaad niet op de HQ site dus zal wel een verlopen product zijn, staat er geen typenummer op het apparaat?
Tnx, da's al wat.
Ik krijg hem vanavond in mijn handen en dan zal ik ff wat foto's maken. Dat zal het een en ander wel duidelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb hem gezien maar helaas geen mogelijkheid gehad om foto's te maken.

Ik heb even op internet gezocht, en hij lijkt als 2 druppels water op DEZE.
Als je zoekt bij de site van Velleman dan krijg je DIT.

Het probleem is alleen, het is een groene laser, en niet rood. De groene versie kan ik nergens vinden.
Er staat ook helemaal geen productcode op zoals bij het voorbeeld (rode letters).
Verder staat de tekst "HQ Power" er niet zo groot op.

Verder staat er bij het type op de site van hq-power dat hij muziekgestuurd is, terwijl ik gezien heb dat er overduidelijk achterop het apparaat een XLR aansluiting zit (DMX) met daarnaast een rijtje DIPswitches (stuk of 10 á 12 naast elkaar).

Ik ben dus eigenlijk niet veel wijzer geworden. Er staat verder helemaal niks op de behuizing, behalve een text voorop onder de opening dat het licht van de laser gevaarlijk is.
Als het goed is is er geregeld dat we een kabel krijgen voor DMX naar usb, incl. kaart voor een laptop en programma. Dan kunnen we kijken wat er te doen valt met dat ding.

Mijn vraag is nog, als er iemand weet welk type ik bedoel (groen dus, niet rood) en een linkje heeft naar een site of een handleiding, dan zou ik dat erg op prijs stellen.

grtn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:18
Gooi hem toch gewoon even op een DMX address (bijv. 1) en ga vanaf 1 even alle kanalen af. Zie je meteen wat hij kan en wat hij doet.