offtopic:
Weet niet of dit het goede subforum is maar vooruit
Weet niet of dit het goede subforum is maar vooruit
Hey mensen
Ik had een paar vragen over artifacts. Iedereen weet wel dat artifacts door teveel hitte of kapotte shaders kan ontstaan. Maar zijn er ook andere redenen? Ik heb zelf een paar in gedachten en wilde even jullie horen welke wel en niet mogelijk zijn. Komen ze:
1) Te weinig RAM (zowel op graka als systeem)
2) Te weinig wattage (CPU, graka?)
3) Te trage RAM (systeem)
4) Beschadigde RAM (systeem)
5) Te trage CPU
6) Oververhitte RAM (systeem)
7) Slecht aangesloten DVI to VGA connector
8 ) Geen synchrone Dual Channel
Verder, wat kan men als artifacts beschouwen behalve rare kleuren en lijnen door beeld?
1) "Knipperende" objecten of lichten tijdens spellen
2) Ineens wegvallen van terugkaatsing van "licht" op een voorwerp en weer terug
3) Zomaar verschijnen van objecten die er eerst niet waren.
4) Het zien van objecten door andere objecten heen
Bedankt alvast
Daarnaast zal ik even mijn situatie uitleggen. Ik had namelijk een tijdje geleden een oude pc. Namelijk:
Gigabyte GA-8SIML
P4 Northwood 2.4GHz
256MB PC2100
nVidia Geforce MX440 SE
Dat was een standaard PC van de Packard Bell.. Ik had toen al wat knipperende dingen in mijn beeld. Ik had die toen uitgebreid met een Sapphire Radeon 9600 Pro en 512MB PC2100 erbij geprikt waardoor ik dus 768MB had. Die waren tijdelijk weg. Maar nadat ik geformateerd had om windows opnieuw te installeren kwamen ze weer terug. Nu heb ik dit systeem:
Sapphire Pure Crossfire A9RD480adv
AMD Athlon 64 3700+
2x512MB PC2100
Sapphire Radeon X1650 Pro
Ik heb de oude 512MB RAM gebruikt en een nieuwe erbij gekocht. De 256MB heb ik verkocht. Met dit nieuwe systeem heb ik nog steeds dezelfde knipperende objecten en dergelijke. Soms zie ik ook objecten door muren heen of fout gerendeerde objecten. Nu vermoed ik dus dat het aan mijn RAM ligt..