Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11 17:01
Iets viel met net op op de loonstrook van december. Ik betaal 440 euro per maand bruto voor de leasewagen. Hiervan word 40 euro eigen bijdrage afgehouden. Dit klopt vergeleken met 2005 wel, aangezien ik toen een bedrag moest betalen aan de belasting waar deze 40 euro van werd ingehouden.

Nu staat er echter onderaan mijn salarisstrook een netto afschrijving van 40 euro voor de auto. Nu heb ik het idee dat hier iets niet klopt. Als ik dit vergelijk met 2005, dan is het klaar met de 440 euro bruto waarvan de 40 euro werd ingehouden netto.

Waarom is dan nu eigenlijk OOK die 40 euro netto inhouding? Het lijkt niet te kloppen en als ik hier 480 euro mee kan terugkrijgen is dat zeker welkom :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 14:18
Volgens mij is je eigen bijdrage altijd netto .. toch?

Alhoewel ik me kan voorstellen dat dat afhangt van de afspraken die je maakt met je werkgever. Je eigen bijdrage is geloof ik wel weer aftrekbaar van de belasting...toch?

• Arno
Klopt. Maar die inhouding van 40e bruto is dus al ingehouden bij de belasting bijtelling bovenaan de strook. Als ik die 480 euro bij de belasting kan terugvorderen vind ik het ook best ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, dat is niet waar. Het is alleen van de bijtelling afgetrokken. Waarschijnlijk heeft je loonstrook meerdere kolommen en zul je zien dat het niet in elke kolom doorgevoerd is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Die 440euro is de fiscale waarde v/d auto.
Deze wordt opgeteld bij je belastbaar inkomen.
Die 40euro netto wordt hier weer vanafgehaald,
effectief betaal je dus over 400euro belasting.

Die 40 euro komt als het goed is 2x voor op je loonstrook,
1x bij netto inhoudingen en 1x bij brutoloon, daar wordt het
van je belastbaarinkomen afgetrokken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 19:20 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is idd zoals maui71 zegt. Het gedeelte eigen bijdragen mag je van je bijtelling aftrekken. Dus ze tellen de fiscale waarde - de eigen bijdrage bij je belastbaar salaris op. Hierover betaal je belasting. Daarna moet je nog Netto die 40 euro voldoen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Arno
Maar dat was in 2005 toch ook niet? Toen moest ik de auto betalen via de jaaropgave van de belastingdienst. Hier mocht ik 12x de eigen bijdrage (480e) vanaf halen.

Ik snap nu dus niet of dit voordeel of nadeel voor mij brengt :?

Jeremy Clarkson

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Arno schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 06:51:
Maar dat was in 2005 toch ook niet? Toen moest ik de auto betalen via de jaaropgave van de belastingdienst. Hier mocht ik 12x de eigen bijdrage (480e) vanaf halen.

Het maakt geen zak uit, behalve dat je nu per maand betaalt. Bij mij is hetzelfde aan de hand: op mijn loonstrook staat
bijtelling leaseauto
-/- NETTO eigen bijdrage
= bedrag waarover je belast wordt

onderaan de loonstrook staat gewoon je NETTO inhouding die je in 2005 ook betaalde. Kijk anders op http://www.directlease.nl maar eens naar de bruto/netto berekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 22-12-2006 08:39 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Arno schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 06:51:

In 2005 liep de bijtelling van je auto nog niet via de loonbelasting maar via je aangifte inkomstenbelasting. Je loonstrookje zoals je nu vertelt is precies hetzelfde als die van 2005, met het enige verschil dat de inkomstenbelasting die je in 2005 achteraf betaalde (of per maand bij een voorlopige aanslag) nu in de vorm van loonbelasting op je salaris wordt ingehouden.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Arno
Ja dat klopt ook wel, maar in 2005 had ik die 440e bijtelling per maand en meer niet. Hier ging aan het eind van het jaar 40e per maand vanaf. Nu zie ik het dus 2x, vandaar ;)

Jeremy Clarkson

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
Arno schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:13:
Ja dat klopt ook wel, maar in 2005 had ik die 440e bijtelling per maand en meer niet. Hier ging aan het eind van het jaar 40e per maand vanaf. Nu zie ik het dus 2x, vandaar ;)
Dat is omdat die EUR 40,00 niet belast wordt met werknemersbelastingen zoals de WW, AOW etc etc. Daarom staat die EUR 40,00 m.i. nog een keer separaat vermeld onderaan. Hetgeen bovenaan vermeld staat is bruto, waarop alle belastingpercentages dus van toepassing zijn en waarover jij dus belasting betaalt. Wat daaronder staat niet, dat is dus jouw netto bijtelling.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1