6800 GT zwart scherm na driver instalatie

Pagina: 1
Acties:

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 20:10
hallo

ik heb sinds kort de boel op mijn pc geformateerd na een tijdje de pc niet meer gebruikt te hebben. ik heb dus windows opnieuw geinstaleerd. ging allemaal goed totdat ik de videokaart driver ging instaleren. als ik de driver had geinstaleerd kreeg ik een zwart scherm.

ik heb windows xp Home en Pro geprobeerd met SP2 en zonder SP.
ik heb de driver gedownload van de Nvidia site, beta drivers van Guru3d en omega drivers.

ik hoop dat iemand weet wat dit probleem kan zijn. zelf denk ik een defect op mijn videokaart.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Start eens op, druk F8 en boot eens van "VGA MODE" , wat doet die dan?

Btw: Nvidia drivers EN Omaega drivers? Omaega is toch voor ATI en niet voor Nvidia... (als ik me niet vergis?)

Edit: Wat voor grafische kaart heb je dan???

[ Voor 11% gewijzigd door brianb op 21-12-2006 17:05 ]

Verwijderd

Het is me niet helemaal duidelijk; heb je één driver of meerdere tegelijk, of enkele ná elkaar geïnstalleerd? Je moet sowieso maar één driver tegelijk geïnstalleerd hebben, anders gaan ze met elkaar conflicteren.
Melden om welke kaart het gaat is idd ook wel handig :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 17:13 ]

• nsttu
het gaat hier om een asus geforce 6800 GT. (zie topicnaam)
als ik in VGA modus opstart heb ik gewoon beeld maar zodra ik de resolutie verander valt het beeld weer weg. ik heb de omega driver geinstaleerd over de beta driver.

[ Voor 14% gewijzigd door nsttu op 21-12-2006 17:16 ]

Verwijderd

Lezen is ook een kunst :X
Het lijkt mij het handigst om allereerst even alle (1? 2?) drivers van je videokaart te verwijderen in veilige modus. Vervolgens opnieuw opstarten en booten in normale modus. Nieuwste drivers van NVidia downloaden (als je dat nog niet had gedaan) en installeren. Overigens moet je niet de állernieuwste hebben, want die zijn alleen voor de 8800 serie.

• nsttu
ik heb de omega drivers verwijderd en daarna de force ware 93.71 weer geinstaleerd. maar weer een zwart scherm. (krijg al een zwart scherm tijdens de instalatie)
ik had net ook een BSOD die verwees naar de videokaart driver.

• nsttu
zou het niet zo kunnen zijn dat er met de drivers geinstaleerd iets word aangeroepen op de videokaart wat niet meer goed werkt? iets wat niet word aangeroepen word met de standaard MS VGA driver.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb je de drivers van Asus zelf al geprobeert?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
En als je nu eens een oudere probeerd: http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html Een 81.xx driver ofzo? Misschien werkt dat wel.

Hallo

• nsttu
gebruikt asus niet gewoon de force ware drivers met alleen hier en daar een paar plaatjes vervangen in de instalatie ?

• nsttu
zelfde resultaat met de 81.98 drivers *kicked zusje achter sims weg en haalt videokaart uit die PC* geforce 5600

• nsttu
ik heb nou de geforce 5600 er in hangen drivers opnieuw geinstaleerd. werkt prima dus het ligt wel aan de videokaart. (voor als er nog andere hardware word aangewezen)

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 14:34

Razer86

Hmm....

Om er zeker van te zijn dat je 6800GT naar de hemel is vertrokken, zou je die kaart in een ander systeem kunnen plaatsen en dan ff checken wat ie dan doet.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• nsttu
ik heb mijn 6800 GT er weer ingezet en nou doet dat ding het weer goed. :S raar ding
Pagina: 1