Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 2003] Listbox vullen met gegevens uit een tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: listbox
Hello,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met programmeren. Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgend probleem:

Ik heb in access een form aangemaakt met daarop een listbox. Deze listbox wil ik vullen met gegevens vanuit een tabel uit een andere database. Het opzetten van een remote connection en het ophalen van gegevens vanuit de tabel uit een andere database is mij gelukt. De listbox bevat 3 kolommen (voornaam;achternaam;getrouwd). Op het moment dat ik de listbox wil vullen met gegevens uit de tabel krijg worden deze gegevens onder elkaar geplaatst in plaats van naast elkaar.

Het resultaat dat ik dus krijg is de voornaam, achternaam en getrouwd van 1 record uit de tabel onder elkaar in plaats van naast elkaar.

Dit is de code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Public Sub SetRecordset()

Dim sql As String

On Error GoTo DbError

sql = "select * from Vrienden"

rsVrienden.CursorType = adOpenKeyset
    rsVrienden.LockType = adLockReadOnly

rsVrienden.Open sql, remoteConnection, _
        , , adCmdText

If rsVrienden.EOF = False Then
        lstResults.AddItem rsVrienden!Voornaam
        lstResults.AddItem rsVrienden!Achternaam
        lstResults.AddItem rsVrienden!Getrouwd
    End If

Exit Sub

DbError:

MsgBox "There was an error retrieving information " & _
        "from the database." _
        & Err.Number & ", " & Err.Description

End Sub

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 21-12-2006 16:57 . Reden: [code]-tags toegevoegd. Doe je dat de volgende keer zelf? :) ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen matches