Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 2003] Listbox vullen met gegevens uit een tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: listbox
Hello,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met programmeren. Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgend probleem:

Ik heb in access een form aangemaakt met daarop een listbox. Deze listbox wil ik vullen met gegevens vanuit een tabel uit een andere database. Het opzetten van een remote connection en het ophalen van gegevens vanuit de tabel uit een andere database is mij gelukt. De listbox bevat 3 kolommen (voornaam;achternaam;getrouwd). Op het moment dat ik de listbox wil vullen met gegevens uit de tabel krijg worden deze gegevens onder elkaar geplaatst in plaats van naast elkaar.

Het resultaat dat ik dus krijg is de voornaam, achternaam en getrouwd van 1 record uit de tabel onder elkaar in plaats van naast elkaar.

Dit is de code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Public Sub SetRecordset()

Dim sql As String

On Error GoTo DbError

sql = "select * from Vrienden"

rsVrienden.CursorType = adOpenKeyset
    rsVrienden.LockType = adLockReadOnly

rsVrienden.Open sql, remoteConnection, _
        , , adCmdText

If rsVrienden.EOF = False Then
        lstResults.AddItem rsVrienden!Voornaam
        lstResults.AddItem rsVrienden!Achternaam
        lstResults.AddItem rsVrienden!Getrouwd
    End If

Exit Sub

DbError:

MsgBox "There was an error retrieving information " & _
        "from the database." _
        & Err.Number & ", " & Err.Description

End Sub

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 21-12-2006 16:57 . Reden: [code]-tags toegevoegd. Doe je dat de volgende keer zelf? :) ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen matches

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Geen matches
Je kunt gewoon de wizard gebruiken en die genereerd dan netjes alles voor je.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Matched: vba
Ik heb al lang niet meer met VBA gewerkt, maar ik denk dat elke lstResults.AddItem een nieuw lijst, items gaat maken. Dus moet je iets van
lstResults.AddItem rsVrienden!Voornaam + rsVrienden!Achternaam +rsVrienden!Getrouwd

doen waarschijnlijk (dan wordt het namelijk 1 string)

[ Voor 6% gewijzigd door assembler op 21-12-2006 19:18 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Geen matches
Ongeveer. Als je op additem gaat staan en je ramt op F1 dan lees je:
Bij lijsten met meerdere kolommen gebruikt u puntkomma's om de tekenreeksen voor de kolommen te scheiden (bijvoorbeeld "1010;rood;groot" voor een lijst met drie kolommen). Als het aantal tekenreeksen in het argument element kleiner is dan het aantal kolommen in het besturingselement, worden er elementen toegevoegd vanaf de linkerkolom. Als het aantal tekenreeksen in het argument element groter is dan het aantal kolommen in het besturingselement, worden de extra tekenreeksen genegeerd.
Gevalletje lees de helpfile dus ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland