Hello,
Ik ben nieuw hier en ook nieuw met programmeren. Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgend probleem:
Ik heb in access een form aangemaakt met daarop een listbox. Deze listbox wil ik vullen met gegevens vanuit een tabel uit een andere database. Het opzetten van een remote connection en het ophalen van gegevens vanuit de tabel uit een andere database is mij gelukt. De listbox bevat 3 kolommen (voornaam;achternaam;getrouwd). Op het moment dat ik de listbox wil vullen met gegevens uit de tabel krijg worden deze gegevens onder elkaar geplaatst in plaats van naast elkaar.
Het resultaat dat ik dus krijg is de voornaam, achternaam en getrouwd van 1 record uit de tabel onder elkaar in plaats van naast elkaar.
Dit is de code:
Ik ben nieuw hier en ook nieuw met programmeren. Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgend probleem:
Ik heb in access een form aangemaakt met daarop een listbox. Deze listbox wil ik vullen met gegevens vanuit een tabel uit een andere database. Het opzetten van een remote connection en het ophalen van gegevens vanuit de tabel uit een andere database is mij gelukt. De listbox bevat 3 kolommen (voornaam;achternaam;getrouwd). Op het moment dat ik de listbox wil vullen met gegevens uit de tabel krijg worden deze gegevens onder elkaar geplaatst in plaats van naast elkaar.
Het resultaat dat ik dus krijg is de voornaam, achternaam en getrouwd van 1 record uit de tabel onder elkaar in plaats van naast elkaar.
Dit is de code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Public Sub SetRecordset() Dim sql As String On Error GoTo DbError sql = "select * from Vrienden" rsVrienden.CursorType = adOpenKeyset rsVrienden.LockType = adLockReadOnly rsVrienden.Open sql, remoteConnection, _ , , adCmdText If rsVrienden.EOF = False Then lstResults.AddItem rsVrienden!Voornaam lstResults.AddItem rsVrienden!Achternaam lstResults.AddItem rsVrienden!Getrouwd End If Exit Sub DbError: MsgBox "There was an error retrieving information " & _ "from the database." _ & Err.Number & ", " & Err.Description End Sub |
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 21-12-2006 16:57 . Reden: [code]-tags toegevoegd. Doe je dat de volgende keer zelf? :) ]