Toon posts:

Advies uit ervaring gevraagd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een krachtige recente pc waarop ik game en die ik via hdmi-dvi ook verbonden heb met een projector in mijn woonkamer (Panasonic pt-ax100e geprojecteerd op 2.2m breed). Voor het geluid maak ik via spdif coaxiaal verbinding met mijn niet zo recente maar nog steeds zalige Home theater die eigenlijk dient als dvdspeler en 5.1 geluid decoder (Philips LX3750W).

Mijn uiteindelijk doel is om van de pc het centrum van alle media te maken. Zowel games als tv kijken als opnemen als divx kijken etc...Als OS draai Ik Vista Ultimate en na heel wat opzoekwerk en gesleutel heb ik het voor elkaar dat ik divxen etc probleemloos kan afspelen vanuit media center met juiste codecs en waarbij het geluid door Philips 5.1 decoder ook correct als dolby 5.1 wordt herkend. Vanuit de luie zetel met een presentatiemuis als vervanger voor de afstandsbediening heb ik dus een zalig ervaring tot nu toe met media center op vista. Maar nu komt de laatste stap. Wat doe ik met TV ? Ik wil natuurlijk mijn bestaande tv vervangen door een oplossing die ofwel in de pc komt in de vorm van een pci of pic-E kaart ofwel gewoon een externe tuner en die verbind ik dan wel weer met de projector. Liefst zou ik een inbouwkaart als oplossing zien omdat ik dan kan TV kijken via windows Vista MC

Wat raden jullie mij aan. Ik wil wel haaaarscherp beeld als dat mogelijk is. Wazig beeld is geen optie voor mij. Ik bevind me in vlaanderen en heb analoge telenet kabel momenteel. Als ik naar digitale tv wil overschakelen moet ik verplicht eenmalig een extern apparaat aankopen van de kabelleverancier met ingebouwde decrypter (telenet digibox of digirecorder).

Mijn norm is tv kijken met de hoogst mogelijk kwaliteit (elk foutje wordt namelijk gigantisch uitvergroot op mijn projectiescherm van 2.2m breed in 16:9) en als ik daarvoor naar digitale tv moet volgens jullie omdat het de moeite is heb ik daar geen probleem mee maar als het analoog kan blijf ik liefst analoog en wil ik een ingebouwde kaart die ook feilloos werkt in Vista MC

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik zou zeggen: koop gewoon een Pinnacle TV-kaartje. Werkt hier heel goed!

Enige nadeel wat ik bij de Pinnacle mediacenter e100 ondervond was dat een geïnterlinieerde bron, zoals bij de meeste series en tv uitzendingen zo is, werd weergeven als 25fps progressive of 25fps progressive waarbij de strepen zichtbaar waren (kan je instellen). Dus helaas geen optie om die 25fps interlaced om te zetten naar 50fps progressive... :( Maar dat is natuurlijk de Pinnacle software. Misschien dat een ander programma het wel goed kan (dus omzetten naar 50fps progressive via progressive scan). ;)
Daarom sluiten wij nu de gewone digitale tv aan met zo'n samsung kastje via composite. Werkt voor ons goed genoeg (ziet er wel uit als 50fps) en geeft net zo scherp beeld. In jou geval nadeel: geen pc in gebruik. Bij mij is dat een voordeel, omdat het anders een heel gedoe wordt met opstellen en weer afbreken (de beamer staat er niet permanent).

[ Voor 91% gewijzigd door masser120 op 21-12-2006 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je feedback. Je gebruikt toch ook wel degelijk Vista he met je pinnacle kaart ? Was die onmiddellijk herkend ?

Mag ik misschien advies van enkele andere ervaren mensen ook zodat ik wat wijzer word ? Danku

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Voor digitale TV zou je ook een pc uitbreiding kunnen halen. Dan kun je namelijk ook gelijk opnemen en heb je veel meer vrijheid mbt je MediaCenter.
FireDTV(extern) of FloppyDTV (intern) zijn mooie oplossingen, enigste vereiste voor deze apparatuur is dat je een firewire poort vrij hebt. Heb je dat niet maar wel 2 pci sloten dan is het daarmee ook te doen.
Benodigheden:
DVB-C decrypter in de vorm van bv. Ploppydtv
Cam module -> welke de encryptie van telenet ondersteund (bij floppydtv kan je deze er gelijk in stoppen, anders heb je een losse CI kaart nodig)
DTV abonnemt kaart.

Kosten +/- 280 euro

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

masser120 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:56:
Enige nadeel wat ik bij de Pinnacle mediacenter e100 ondervond was dat een geïnterlinieerde bron, zoals bij de meeste series en tv uitzendingen zo is, werd weergeven als 25fps progressive of 25fps progressive waarbij de strepen zichtbaar waren (kan je instellen). Dus helaas geen optie om die 25fps interlaced om te zetten naar 50fps progressive... :( Maar dat is natuurlijk de Pinnacle software. Misschien dat een ander programma het wel goed kan (dus omzetten naar 50fps progressive via progressive scan). ;)
DScaler al 's geprobeerd? Gratis, open source, en werkt hier perfect met een Hauppauge kaart. Ik heb 't nog niet getest onder Vista overigens.

Verwijderd

Je kan ook kijken naar een dvb-s oplossing
Er bestaan dvb-s pci kaarten die worden ondersteunt door mce

Dan heb je haarscherm satelliet beeld op je scherm wat je kan besturen met mce

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw bedankt voor de verschillende reacties tot zover. Ik wist niet dat het mogelijk was telenetdigitaal te bekijken via een interne decoder kaart. Dat is dan de eerst oplossing waarbij het beeld 100% digitaal zou blijven (ipv via scart of svideo naar je tv te gaan). Voor mij is dat wel een must want op een haarscherp HD projectiescherm van 2.2m breed garandeer ik je dat s-video blijlange niet meer voldoende is om een goeie kwaliteit te hebben. Alleen het beeld van mijn pc dat via hdmi-dvi rechtstreeks de HD projector binnengaat volstaat nu nog binnen mijn (vrij hoge) normen. Dus na jullie reacties en wat verder gesnuffel zou ik graag meer info weten over de volgende 2 voorgestelde oplossingen (voor mij nog de enige die in aanmerking komen):

1. decoder voor telenet digitaal die rechtstreeks het beeld op de pc toont en in full screen gezet kan worden (ik heb ook 2.0 of firewire poorten vrij voor extern alternatief)

2. digitale satelliet die via een pci of pci-E kaart in de pc gedecodeerd wordt en ook weer in full screen op het pc scherm kan weergegeven worden. (ik heb ook 2.0 of firewire poorten vrij voor extern alternatief)

Kunnen jullie (diegenen die net postten) of andere ervaringen mij wat op weg helpen in de zoektocht naar het juiste materiaal. Ik ben in geen van beide thuis en heb de gewoonte te bezinnen alvorens te beginnen. Opnieuw dank bij voorbaat. Ook dank aan God voor de uitvinding van internet forums. Geen winkelbediende die mij half zo ver op weg kan zetten als 1 post op een forum zoals dit... :P

Welke van de 2 oplossingen ook, ik weet nu al uit ervaring dat als het perfect op mijn monitor verschijnt, het even digitaal en perfect op mijn groot scherm verschijnt, vandaar mijn redenering...

n.b: ik heb van microsoft es b.w.v test een paar HD filmpjes van 2 minuten gedownload en whoooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als dat de toekomst wordt dan kleeft mijn tong nu al aan het projectiescherm. (dvd op 2.2m breed beeld is echt duidelijk zichtbaar lelijker dan HD)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 00:23 ]

Pagina: 1